Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag undrar också varför de har så förbannat mycket packning med sig ut. Det ser ju ut som om de ska ut på en två veckors vandring.
Och varför använder de just de Haglöfssäckarna (vet att de produktplacerar men varför just den ryggan?)
Förmodligen har de grymt mycket packning med sej dels för att de skall ta sej till övernattningsstället, dels för att vatten väger rätt mycket och dels för att reglerna säger så för att försvåra tävlingen.
Själv född på 80-talet. Till skillnad från männen på 60-talet som gjordes av stål så är vi på 80-talet gjorda av aluminium Utvecklingen går framåt! På gott och ont.
Själv född på 80-talet. Till skillnad från männen på 60-talet som gjordes av stål så är vi på 80-talet gjorda av aluminium Utvecklingen går framåt! På gott och ont.
Själv född på 80-talet. Till skillnad från männen på 60-talet som gjordes av stål så är vi på 80-talet gjorda av aluminium Utvecklingen går framåt! På gott och ont.
Spännande läsning dethär... Från om Camp Molloy är sevärt till om det var bättre förr än nu och det ständiga generationsförståelseproblemet...
Kanske finns sånt som CM nu, för dem som tyckte det var bättre förr med ett lite slitigare liv kan tävla, och för dem som är glada och nöjda med att livet är lätt som sitter i soffan och kollar på??? Alla nöjda och glada!?
Jag har hört att 80-talisterna är den "härmande" generationen... så det är säkert någon annans åsikt jag har skrivt här )
jag vikarierade under två dagar på min gamla skola som idrottslärare. Det var rätt skoj, men när man skulle tvinga ett gäng teknikelver att gå ut och springa i spåret trots att det regnade lite så hotade de att slå ut min dator med nåt jävla virus Det blev att man fick ge sig...! Ja ja, dagens ungdomar.
Får helt enkelt skylla på alla föräldrar som inte tar mig sig sina småttingar ut i naturen utan låter bollibompa och björne sköta jobbet.
Klart generationer växer upp med skört pannben och en gnällattityd så fort det blir lite fuktigt utanfor dörren, om inte far och mor tar med sig kottarna ut i naturen på äventyr.
Får helt enkelt skylla på alla föräldrar som inte tar mig sig sina småttingar ut i naturen utan låter bollibompa och björne sköta jobbet.
Klart generationer växer upp med skört pannben och en gnällattityd så fort det blir lite fuktigt utanfor dörren, om inte far och mor tar med sig kottarna ut i naturen på äventyr.
Känslan av att skida ut bland Svalbards till synes ändlösa glaciärer med en maximalt lastad pulka är svårslagen. Expeditionen sträckte sig över 600 ...
Att säga farväl till ett landskap
Ibland slår det mig när jag betraktar ett fotografi: det är som att titta in i en spegel. Man söker inte bara ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer