Calazo kartor i mobilen, hur funkar det?
- Trådstartare veni
- Start datum
Jag håller med om att Viewranger är en MYCKET bra app. Jag visste inte att den finns till iPhone också. Om man vill komma billigt undan så är den inte optimal, man måste dessvärre betala för kartan. Har för mig att hela Sverige (Topografiska) kostar omkring 800 kr. Men som sagt - bland dom definitivt bästa apparna!Sedan många år använder jag appen Viewranger för vandringar, till fjällvandringar, dagsturer och Alperna. Jag har använt både appen i både Android och iPhone. Det fungerar utmärkt. Man förladdar kartorna hemma och sedan kan man använda digitala kartorna offline med GPS:en i smarttelefonen. Jag kör alltid flygplansläge för att spara batteriet. Kartorna ser precis ut som papperskartorna. Fast Calazo har egen stil på kartorna.
Sedan många år använder jag appen Viewranger för vandringar, till fjällvandringar, dagsturer och Alperna. Jag har använt både appen i både Android och iPhone. Det fungerar utmärkt. Man förladdar kartorna hemma och sedan kan man använda digitala kartorna offline med GPS:en i smarttelefonen. Jag kör alltid flygplansläge för att spara batteriet. Kartorna ser precis ut som papperskartorna. Fast Calazo har egen stil på kartorna.