Byta karta

Måste kanske be om ursäkt för om den här tråden finns tidigare . Jag kan inte hitta den i alla fall.

Jo jag här läst lite i olika inlägg om man köpt en gps ifrån Garmin med gammalt kartmaterial så kan man få kartan uppdaterad till nyare karta .Till min var det City navigator 8 och det skall visst finnas en nya version av den .
Exakt hur går jag till väga för att byta den . Vilken adress är det som gäller för utbyte ?

Tackar för svar

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Registrera den på Garmins websida och beställ sedan en uppdatering av kartan. Fast du ska nog vänta lite, för jag tror inte den senaste kartan (version 2008) finns tillgänglig i det gamla formatet (icke NT) ännu. Kartor av typ NT kan du inte använda (hoppas jag minns rätt nu, har ingen Quest själv).

Det var exakt samma sak jag råkade ut för med min Garmin Nüvi 360T. Enligt norrbaggen på Garmins support gick det inte att uppdatera den. Han talade aldrig om att det berodde på att man från 1 november inte uppgraderar på City Navigator version 9 eftersom version 2008 är kraftigt på gång. På MyGarmin stod det att det inte fanns några uppdateringar till min n avigator. Jag anade en surdeg att uppgradera från version 8 till version 2008. Man kan ju ge sig fanken på att man bara kan uppgradera till nästa steg och inte två steg. Så jag lämnade tillbaka den.

Jag har nu pratat med Garmins support . Killen där sade att det skulle antagligen gå bra att uppdatera kartan . Men de inte uppdaterar citynavigator v8 till v9.Jag skulle vänta till februari 2008 då en ny karta skulle komma. Man får väl vänta och se hur det blir med det

Jag har nu pratat med Garmins support . Killen där sade att det skulle antagligen gå bra att uppdatera kartan . Men de inte uppdaterar citynavigator v8 till v9.Jag skulle vänta till februari 2008 då en ny karta skulle komma. Man får väl vänta och se hur det blir med det

City Navigator 2008 finns redan. Jag fick med den till min Nüvi 760.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips