Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hej vänner,
Har två bulor i botten på min Capella stora som handflatan. Är det något jag bör oroa mig för eller kan jag åtgärda detta? Jag funderade på om jag skulle använda en värmepistol och försiktigt trycka ut dom!?
Plastkajaker som blir bukliga brukar ofta återfå sin form efter ett tag. Om inte buklorna försvinner av sig själv så kan man försiktigt värma kajaken och trycka ut buklan. Var försiktig med värmen och lycka till.
Nej, ta inte värmepistolen. Det kan lätt bli för mycket värme.
Mitt grundtips är att strunta i bulorna, de har sannolikt ingen praktisk betydelse. Som föregående inlägg skrev, är det dessutom möjligt att de rätar ut sig av sig själva.
Vill du absolut räta ut dem, lägg kajaken på något hårt underlag (så du har något att pressa mot) och värm försiktigt med hett vatten. Spänn ut bucklorna och låt dem vara i spänn tills plasten åter svalnat.
Det beror på var buklan sitter. I mitten på kajaken så ger buklora ofta med sej, men ute i ändorna där plasten är hårdare så kan värme behövas. Det kan fungera med en vanlig hårfön.
Hej... Ingemar,Digge, Tholin är för mig.. väldigt bekant... är du bekant med mig.. så hör gärna av dig, skultuna på 70- talet-..länge sedan ..
Carina.lindblad11@bredband.net
I år är det sextio år sedan jag vandrade i Sarek för första gången, och de närmaste dagarna kommer min nya bok ut: Sarek – en biografi. Det är en ...
4 kommentarer
I våras reste jag runt i Angola och lyckades efter viss möda nå platsen där Charles John Andersson, en av Sveriges största upptäcktsresenärer vilar. ...
2 kommentarer
Årets jul tillbringade jag i Skåne. Förutom det traditionella firandet med familjen tog jag tillfället i akt att göra några utflykter med kameran som ...
2 kommentarer
Under en tur genom västra Sarek mellan 21:a juli och 2:a augusti 2023 stannade jag i två hela dagar vid Alkavare kapell för att få träffa en god vän. ...
3 kommentarer
Sista dagen med fint väder i Sarek är det upplagt för en rejäl topptur. Efter en vilodag fortsätter kampen mot elementen och det blir dags att ...
2 kommentarer