Bra ullsulor - vad gillar ni?

Jag är i behov av ett par bra ullsulor att lägga i mina vanliga vinterskor för att isolera lite. Jag har testat typ lågbudget filtsula från skoaffären, samt en vändbar ullsula köpt påHaga Trätoffelfabrik. Har också sett rätt tjocka typ filtade ullsulor på en ekobutik.

Men vad använder du/ni - och vad gillar ni? Vad värmer bäst, är prisvärt, ligger bra i kängan mm? Vad kräver du av en sula: material, funktion, form mm? Andra material än ull som rockar din värld?
 
slöjd

Jag har väl aldrig varit direkt kall om fötterna även utan ullsulor, sockarna och kängorna gör susen endå. Men för att ändå svara på frågan, så köpte jag tjocka filtsulor från en hemslöjds affär.
Väldigt sköna om man har de i vanliga skor utan tjocksockar, suger svett på sommaren och isolerar på vintern. En aningens små, glipar 1cm, i mina kängor, men det gör mindre roll.
 
Tack för tips Oskar R.! Låter som riktigt bra sulor! =)
Är nog liknande hemslöjdens som jag sett i ekobutiken förut.

Nu verkar hemslöjdsbutiken ha klappat igen här, men kanske kan man hitta på nätet. Ska kolla om ekomatbutiken kan tänkas ha också, även om jag gissar att de inte har det. Det är ju en del hantverksmarknader runt jul med, men troligen behöver jag sulorna innan dess. ;-)
 
Finns ibland på tradera riktigt tjocka tovade ullsulor. Även skråmträskskons hemsida har. Sen finns säkert massor på nätet.

Sent from my HTC One S using Tapatalk
 
Lundhags yllefiltsulor känns som rena värmekaminerna för mina fötter. Den uppbyggda varianten (Beta insole) ger dessutom stöd för foten.
 
Jag sällar mig till Lundhags-gänget - har dem i alla skor som inte har någon egen läder- eller ullinnersula, både till vardags och till "uteliv".
 
Jag har meckat egna. Skrev om det i en tråd för ett tag sen i 'gör det själv'. De håller än. Men nu inför vintern tänkte jag uppgradera lite, har köpt 1.5 kilo råull som jag tvättat och tänkte filta egna sulor. Ullen kostar 25 kr per kilo och det tar inte så lång tid. Dessutom får jag 100% närproducerad ull. Känns som en bra deal. När jag är klar med sulor till alla skor tänkte jag ge mig på innerskor.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.