VECKOTUR med 4kg packning!

christer49; sa:
Om jag vill vara social med min sambo, som vill ha tillgång till varm dusch m.m. varje kväll, så får jag jämka. Tror väl inte att jag är ensam om den situationen!?

Precis! Om man vill ha med sig sin favvomänniska - som ju dessutom kan bära en del av den gemensamma utrustningen! - kan det vara värt nåt extra kilo i komfortprylar.
 
Bästa sättet att både få med sig all slags bekvämlighet men slippa bära eländet är att låta nån annan bära. Modellen har använts i tusentals år, men det är så jäkla ont om slavar och bärare som ställer upp till slavlöner nuförtiden.
 
Aldrig i livet går jag ut med min fru bara för att få hjälp med att bära. Utan för att jag VILL ha hennes sällskap när jag är ute.

Kan tänka mej att era tankebaner grundar sej på er låga ålder, men att även ni kommer in på rätt bana med åren ;)

/g
 
Kanske vore idé att lansera en ny affärsidé för UL-vandrare... nätverk av klövjerensstationer utmed den svenska fjällkedjan. För 2000kr/vecka kan du hyra dig en ren som bär din packning. Renen äter vad som står till buds på fjället, dvs bränslet är redan löst... Enda haken är väl att renar kan vara lite lynniga så att du en morgon står där utan ren men med 8 flaskor Bordeux...
 
strand; sa:
Aldrig i livet går jag ut med min fru bara för att få hjälp med att bära. Utan för att jag VILL ha hennes sällskap när jag är ute.

Öh... ja? Har nån sagt nåt annat?

Jag kan tänka mig att din förvirrade övertolkning grundar sig på din höga ålder. Tyvärr kommer det inte bli bättre med åren, men vi lovar att inte döma för hårt.

(Ka-dish! ;))
 
förvirrade övertolkningar?

Nordesjö; sa:
Öh... ja? Har nån sagt nåt annat?
Jag kan tänka mig att din förvirrade övertolkning grundar sig på din höga ålder. Tyvärr kommer det inte bli bättre med åren, men vi lovar att inte döma för hårt.

Nej det är ingen som sagt, men att läsa mellan raderna är något man lär sej med åren.

/g

Kanske dags att införa ett seniorforum här på utsidan för oss med lite mer erfarenhet.
 
Re: förvirrade övertolkningar?

strand; sa:
[

Kanske dags att införa ett seniorforum här på utsidan för oss med lite mer erfarenhet.

Erfarenhet av vad? Att inneha en högre ålder innebär automatiskt att man har mer erfarenhet på ett specifikt område. Mer livserfarenhet är självklart. Men i slutändan spelar det ingen roll hur gammal man är om man inte kan förvalta sina erfarenheter och lära av sina misstag (nu inte sagt att du inte gör det, för det gör du säkert).

Om du nu inte menar att folk som övernattat under 100 nätter är miniorer, 100-500 övernattning i skogen, juniorer och över 1000 övernattningar seniorer? Då skulle jag kunna köpa ett seniorforum.

:)

/ E /
 
Re: Re: förvirrade övertolkningar?

EmSt; sa:

Givetvis syftades på livserfarenhet.

Men tydligen lär man inte av alla misstag. Nästa gång ska jag sätta in liten glad gubbe som avslutning. Det här med ironi är helt klart en av våra största generationsfrågor. :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
hortman veckotur Jotunheimen Fjällvandring 7
takinuknik Flyga med packning Kiruna Fjällvandring 4
hedtjarn Trailrun längs Kungsleden - packning? Fjällvandring 7
lucasbrynte Bestiga Kebnekaise - full packning över Vierramvare? Fjällvandring 7
Mattias70 Packning. Viktmani. Fjällvandring 155
bombuspolaris Tips och funderingar ang. packning kläder? Fjällvandring 52
ansoo Lämna packning vid dagstur? Fjällvandring 13
helen_b packning för dagen från basläger Fjällvandring 14
markusbacka Allvarligt, 25 kg personlig packning, orkar jag det? Fjällvandring 54
Fogeby Packning? Vikt? Fjällvandring 13
elka9110 16 kg personlig packning Fjällvandring 52
sofiah Transport av extra packning Hemavan- Ammarnäs? Fjällvandring 9
lleberg Möjligt att posta sin res-packning? Fjällvandring 9
sailor191 Nybörjare, kläder+packning Fjällvandring 11
justsafe Toppturs packning? Fjällvandring 19
Waster Hjälp, tung packning! Fjällvandring 16
Henriksotare Vikt på packning? Fjällvandring 11
greenjuice Varför har svenskar tung packning på vandring? Fjällvandring 112
larvik line Angående packning och säkerhet på jojoleden Fjällvandring 1
lätt packning Fjällvandring 7
balo Packning for 8-10 dar Fjällvandring 1
såg Om min lätta packning och varför den är så lätt. Fjällvandring 18
såg Lätt packning Fjällvandring 23
0708 Packning i ryggsäck Fjällvandring 8

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.