Bra pris på Nishiki?

Hej

Tänkte börja cykla till jobbet nu på sommaren istället för att ta bilen. Det är ca 1 mil åt varje håll.

Hursomhelst, har kikat en del på Nishikis cyklar och många verkar ju ha dessa som typiska pendlingshojar

Tänkte höra mig för om det är någon som sett deras cyklar ute i butik (i Stockholmsområdet) till "reapriser" för tex 2008:eek:r?
Det finns ju tyvärr ingen prisjaktssite för cyklar än så länge...

Aktuella modeller för mig känns det som är tex Hybrid Comp eller Pro SL

Nishiki Pro SL (Storlek XL)

Jag hittade en som jag hade tänkt köpa men där fraktkostnaden blev avgörande då jag bor i Umeå. Jag köpte från en lokal handlare här i Umeå istället, mycket nöjd med cykeln dock.

http://alvikscykel.jetshop.se/default.aspx

Kolla under erbjudanden, kanske finns den kvar. Lycka till!

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Det finns en X-large SL där

Jag har även börjar kika på Kona Dew som verkar vara en vettig hoj för vettiga pengar

Kona Dew är ett bra alternativ, rekommenderar Deluxe varianten med skivbromsar och snäppet bättre komponenter än de billigare varianterna.

Är nära nu en Dew Plus från Sportson för ca 5200. Häggs har en Deluxe 08:a för ungefär samma pengar men jag är osäker att köpa via "postorder" då jag inte vet vilken nivå på montering och justering som de skickar sina cyklar i.

Då kommer jag inte hellar ha en nära butik att åka och få justeringshjälp i

Trist

Tråkigt när saker krånglar, men bra att det gick att lösa. Tycker du att du har valt rätt typ av cykel för ändamålet? Jag håller själv på att klura ut vad för slags pendlarcykel jag ska ha...

Jag är supernöjd med mitt val av Kona Dew (plus) ! Jag är ganska prismedveten av mig men priset för denna kändes helt ok. Den var mer "allround" än Nishikis odämpade hojar tyckte jag då jag även vill kunna köra lite grusväg = däcken var grövre.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips