Bok om friluftsliv och mat

Håller på att skriva en bok om njutningsfullt friluftsliv och där är god mat en viktig del.

Har du något du vill dela med dig av eller har något du skulle vilja ha med i en friluftsbok är du välkommen att höra av dig.

Tack på förhand.

Anders Villumsen

anders.villumsen@tdcmail.se

hmmm... den boken skulle ju jag skriva! Tusan.

Hur som helst har jag mycket lyckosamt gjort Pasta Vongole på ett trangia-kök - annat än frystorkat det!

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Lättpackat, lättlagat, gott!

Jag vill se tips om maträtter som är goda men INTE kräver att packningen ser ut som en delikatessdisk.
Såna böcker finns det ju flera, där det krävs högvis med färska råvaror.

Håller med! Men du kanske kan skriva den boken, då har ni på Fjäderlätt.se två böcker att saluföra :)

För egen del skulle en kokbok med recept som innehåller ingredienser som till mer eller mindre grad kan ordnas på plats i naturen. Jag tänker då på hur man kan tillreda nyfångad fisk, eller hur man kan komplettera med bär och svamp för att förhöja en maträtt. Jag utgår från att huvudingredienserna är medhavda, utan mest tips och råd på hur man kan komplettera ur naturens eget skafferi.

Mvh /Joel

Polarnatt; sa:
Håller med! Men du kanske kan skriva den boken, då har ni på Fjäderlätt.se två böcker att saluföra :)

Min tanke var snarare att vi skulle slippa skriva den boken - men om nån gör det kan jag garantera att vi kommer att uppmärksamma den på bästa plats! :)

Polarnatt; sa:
För egen del skulle en kokbok med recept som innehåller ingredienser som till mer eller mindre grad kan ordnas på plats i naturen.

Också en väldigt bra idé!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips