Bohusleden hotad?

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Tanka ned sajten och ha den på datorn

Hur gör jag detta? Testade med Google Chrome, där fick jag möjlighet att välja "Spara som" (gick bara att göra när man hade pekaren på exempelvis etapplistan), sedan i filvalstypen "Websida, komplett". Kan det vara rätt?
Lade den på skrivbordet och där ligger en Chrome-ikon nu med tillgång till sidorna. Det liknar dock inte hemsidan särskilt mycket, det blev en helt annorlunda (och mycket sämre) layout.

Har ännu inte testat att köra sidan i offline-läge så att den finns kvar om eller när hemsidan görs om eller kanske rentav försvinner.

För det var väl detta du avsåg med "ha den på datorn"?

Testade att göra samma via Explorer, och det gick inte alls. (?)

Hej,

Jag använde följande program WinHTTrack Website Copier för att tanka ner siten. Jag fick ner kartorna, vilket jag tycker är det viktigaste, men tyvärr verkar den hamna i en oändlig loop så man får stoppa den efter ett tag när det verkar som den fått ner allt viktigt.

https://www.httrack.com

/Martin

Bohusleden - 2015

Hej!

Det är riktigt att det svajar en del kring Bohusledens framtid, men följande gäller för år 2015:
1. Västkuststiftelsen har ingen samordnande roll för Bohusleden.
2. Domänen www.bohusleden.se är övertagen av Uddevalla kommun och kommer att driva den under året.
3. Hemsidan kommer så långt möjligt att uppdateras med undantag av kartmaterial. Det är något tekniskt komplicerat och framtida uppdatering ska möjligen ske i annan miljö. Behövliga uppdateringar påbörjas inom den närmaste framtiden.
4. Varje kommun får ge information om "sin" etapp. Uppgifter om till vem man ska vända sig kommer att förtydligas.
5. Förändringar av sträckningar kommer kortfattat att redovisas i text, bl.a. om det olyckliga avbrottet efter etapp 21 i Tanums kommun.
6. Begreppet Nordsjöleden kommer helt att tonas bort. Den levde under en projekttid. Därefter fanns ingen att överlämna till, vilket får en alltför välbekant följd. En "stendöd" hemsida utan verklighetsförankring och som bara ligger och snurrar till allmänt förtret. Samt möjligen en rest av ett plastmärke på en stolpe - någonstans.

Under året kommer alla direkt berörda att samlas kring frågan; Ska den 30-åriga Bohusleden leva vidare?

För övrigt; alla fantastiska markägare, som upplåter sin mark för Bohusleden ska ha en stor eloge. Visst finns det inslag av knorr, men intrycket är att de är stolta över att ha en betydelsefull regional led över sina marker.

Ok lite färsk info! , man får la kopiera sidan i förebyggande syfte iaf.
Vet du hur det är med Soteledensunderhållet - var ute där i sommars sträckvis och träffade lite bofasta
och dom sa nått om eftersatt underhåll p.g.a att han som haft det gått bort.

Skall ut i påskhelgen på långvandring och kommer nog äntra både Soteleden,Kustleden och bohusleden

Där joina man ju , jag vet inte exakt hur jag rör mig men det blir nästan en vecka och uppåt 200km men det kan bli en avsevärd del just på bohusleden - återkommer nästa vecka.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips