Blogg med skridskoåkning som tema?

Nätet är ju fullt av bloggar med allehanda teman men jag lyckades inte hitta någon som har (långfärds)skridskoåkning som tema/utgångspunkt.

Någon som sett någon blogg med långfärdsskridko som tema? Skulle nog kunna ge en hel del läsare.

Tack för tipsen.
Bos och Ulfs sidor känns väl mer som färdbeskrivningar än bloggar. Deras fokus är de fantastiska bilderna snarare än texten.
Peters blogg läste jag med stort intresse. Han tycks ha ett liknande familjeläge (om än med lite äldre barn) som jag vilket för mig gör det extra intressant. Jag började dessutom min skridskoåkning i LLK (numera SSSK).

Ändå lite oväntat (med tanke på alla bloggar som finns) att det inte finns fler bloggande skridskoåkare som utöver färdrapporter t ex skriver om känslan när isen börjar komma på vattenpussarna i oktober eller för den delen när snön vräker ner.

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.