Billigt och lätt, går det?

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Vad har ni för bra tips på regnkläder/skalplagg som har bra pris och lagom lätta?

ITAB's regnjacka (packaway?) funkar helt ok till i sammanhanget lågt pris och vettig vikt.

Annars funkar ju någon poncho som kan dubbla som tarp också. Billigaste och lättaste alternativet om man kan tänka sig att skippa lyxen med tält men inte är beredd att gå ner till att ha en sopsäck till allt.

Poncho brukar funka väl i skog men erfarenhetsmässigt på fjället så blir det väldigt fladdrigt. Jacka och byxor är att föredra.
go tur

Jag jobbar på sjukhus och vi har behållare för olika provmaterial som jag brukar använda till diverse olika förvaring.
Vattentäta, lätta och hållbara, det har gått sönder någon jag trampat på, annars håller de för allt! :)
Från 5 ml upp till ca 1,5 dl.
Jag kan ta någon bild på olika exempel, mycket går att köpa på apoteket billigt och annars går det nog fint att fråga någon vän som jobbar som läkare eller sjuksköterska eller liknande om de kan ta hem till dig.
Bilder kommer snart. :)

Mycket av det går att köpa billigt också - speciellt utomlands.

Haha , en utomhus affär kan ta 100 spänn för 4 burkar a 100 ml , går man ihop ett gäng så kan man få en livstidsförbrukning till låga priser.

Tänk på att det är massfröbrukningsvara inom sjukvården.

Sarstedt och Noax leverar till sjukvården här t.ex

Halaj!

Annars kanske man kan dumpsterdiva vid den lokala sjukstugan.

Jag är lite skeptisk till det där med zippåsar till kryddor mm. Jag tänker att kornen täpper igen zipfunktionen. Jag ser det framför mig: påsen med näskaffe öppnar sig i packningen. Och så lite blöta på det så att allt i ryggan blir ett enda klägg. Nej tack!

//T

Halaj!

Annars kanske man kan dumpsterdiva vid den lokala sjukstugan.

Jag är lite skeptisk till det där med zippåsar till kryddor mm. Jag tänker att kornen täpper igen zipfunktionen. Jag ser det framför mig: påsen med näskaffe öppnar sig i packningen. Och så lite blöta på det så att allt i ryggan blir ett enda klägg. Nej tack!

//T

Förvarar zip-förpackningen med kaffe i en vanlig plastpåse. Aldrig läckt ut i packningen.

Kanske nån orsk sammanfatta de billigaste+lättaste alternativen för varje kategori så här långt så det börjar närma sig en komplett shoppinglista med vikt & pris?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips