Därför man inte kunnat boka och planera tågresa för sommar fjälltur i Sverige för sommarsäsongen. Bara fortsätta utforska väst Sverige med andra ord. Både Hallandsleden och Bohusleden i sommar då, kläder efter väder bara. 
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Biljetter till fjällvärlden 2024
- Trådstartare GustavOh
- Start datum
Nu kom jag igen över den information jag hittade tidigare men glömde bort om den banarbete som kommer att påverka trafiken mest.2. Inte helt klart med banarbete och hur de kommar att påverka tidtabellen. Den info fanns under en viss tid när de informerade om den kommande biljettsläpp.

Aktuella arbeten på järnvägen
Ännu en helg kan läggas till handlingarna där ett stort antal olika underhållsarbeten genomförts ute i spåren. Nu tar vi sikte på sommaren, samtidigt som det pågår arbeten löpande runt om i landet.

Norra regionen
Gällivare-Råtsi
- Vad: Spårbyte
- När: Nattarbeten vecka 19-27 (6 maj–7 juli) samt vecka 31-40 (29 juli–6 oktober).
- Påverkan: Tåg ställs in och anpassas före eller efter avstängningen

Malmbanan, spårbyte Gällivare-Råtsi
Spåret på sträckan Gällivare-Råtsi är slitet och behöver bytas ut.

Den tidigare natttåg mot Narvik kommar till Gällivare normalt runt 8 på morgonen, så den påverkas väl av den arbete...
Lästips
ANNONS
Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro
Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...
Det är upp till operatören i.e. Vy i det här fallet att bestämma hur de ska hantera de störningar som banarbetet orsakar, inte Trafikverket.Fortfarande förvirrande då det inte nämns om tågen kommer att gå till Gällivare?
Rent praktiskt skulle de väl kunna köra till Gällivare och vända tågen där men de kanske inte vill pga praktiska detaljer.
Länstrafiken Norrbotten

Tack, jag såg den men vi landar tio så vi missar bussen och tåget.Länstrafiken Norrbotten
lanstrafikennorrbotten.se
Jag tittade på Visit Abisko men det verkar mest inriktade på vintern, det var annars ett prisvärt alternativ. Det borde vara fler som ska mot Abisko på flyget så någon slags shuttle som alternativ till taxi vore trevligt.
Länken blev inte som tänkt. Hoppas det fungerar bättre nu.
Linje 91 går dagligen både fm och em från flygplatsen.
Linje 91 går dagligen både fm och em från flygplatsen.
När jag går in på vy.se så kan jag idag köpa biljett Lund - Abisko tor runt mitten på juli men det går inte att köpa på sj.se. Billigt är det ju inte, drygt 4000 innan man ens kommit till sitt-ligg-sov, men det går iaf. Men det blir inte i år för mig. Jag valde Jämtland istället.
Upptäckte det också, fick samma svar av kundtjänst i chatten. Tråkigt när de försämrar service utan att kommunicera, utan att man som kund får det som en överraskning.Är det bara jag som tycker att tågpriserna stigit rätt rejält? (Inte bara indirekt pga att man inte kan välja ombokningsbar längre, utan generellt.)
Och idag blev jag varse att möjligheten att alltid få alla poäng tillbaka när man betalat med just poäng är borta. Nu finns bara kan ej ombokas eller återbetalningsbar - mot kostnad. På min Jämtlandsbiljett blev det ett påslag med hutlösa 22% (11600 poäng för "Kan inte återbetalas", 14400 för "Återbetalningsbar".)
I chat nyss med SJ som vill påskina att "det ju är flexiblare eftersom man kan nu kan välja". Idiotförklarande svar - imho.
Liknande trådar
- Svar
- 7
- Visningar
- 1 K
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg