Det hade ju varit sjukt kul att träffa folk man skrivit med här. Många är ensamvandrare och vill så vara. Men att sammanstråla någonstans. Ni vet, The Dark Side Society.Kan man inte koordinera en Utsidan-resa upp till fjällen? Vi hyr en buss och fyller med Utsidanmedlemmar och delar på kostnaderna. Hade varit coolt, sen delar man på sig om man vill , eller vandrar tillsammans, innan man sen åker hem igen nån vecka senare.
Jag hade gärna hakat på om tiden stämmer. Har semester i juli-augusti nån gång.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Biljetter till fjällvärlden 2024
- Trådstartare GustavOh
- Start datum
eller hur! hade varit kul.Det hade ju varit sjukt kul att träffa folk man skrivit med här. Många är ensamvandrare och vill så vara. Men att sammanstråla någonstans. Ni vet, The Dark Side Society.Eller hamna på fjällstationen samtidigt. När man är ute själv och bortom lederna så blir ju de få mötena alltid speciella. En människa! Ibland möter man nån riktig fjällräv och då vill man ju fråga, är du från Utsidan, men gör det kanske inte. Man hade ju kunnat skriva ungefär runt vilken vecka man är i vilket område och se om det råkar klaffa med någon eller några.
Krävs nån driftig en bara, som drar igång det
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
https://www.vy.se/aktuellt/uppdaterad-information-om-biljettslapp
Vy har visst skjutit upp sitt biljettsläpp till i morgon den 7:e maj.
Skall du till Hemavan är det tåg til Umeå och sedan buss som gäller. Till Umeå fungerar det med dagtåg från de flesta platser i Sverige, så VY's nattåg till övre Norrland är inte ett måste. Finns även SJ nattåg från ex Göteborg eller Stockholm till Umeå som alternativ. Vissa SJ tåg, både dagtåg och nattåg från Göteborg-Umeå i Juli är bokningsbara nu vad jag kan se.
Busstationen i Umeå ligger precis bredvid Centralstationen, och där finns även ett antal hotell på nära håll om man anländer med dagtåget på kvällen och sedan fortsätter med buss morgonen efter.
Busstationen i Umeå ligger precis bredvid Centralstationen, och där finns även ett antal hotell på nära håll om man anländer med dagtåget på kvällen och sedan fortsätter med buss morgonen efter.
Jag planerar dra upp till Sarek vecka 31 och 32. Jag tänkte köra från Sthlm till Suorva och gå in i Sarek norrifrån, Jag har gått södra och västra delarna (Padjelanta) tidigare och parkerat i Kvikkjokk.eller hur! hade varit kul.
Krävs nån driftig en bara, som drar igång det
Grov plan: Köra ut från Stockholm lördagen den 27:e juli mkt tidigt på morgonen på längs E4.an till strax innan Piteå och svänga inland förbi Älvsbyn, Kåbdalis och Jokkmokk och vara framme nångång på kvällen, parkera och ta första natten vid Suorva och börja gå morgonen efter. Gå en slinga moturs på ca 10 dagar i Sarek och vara tillbaka på parkeringen i Suorva senast fredagen den 9 augusti.
Om det är några här som behöver en lift norrut till fjället så kan man hänga på.
https://www.vy.se/aktuellt/uppdaterad-information-om-biljettslapp
Nu är det visst 8:e maj...
I eftermiddag blev det uppskjutna biljettsläppet uppskjutet ytterligare 🤯. Nu avviserar Vy biljettsläppet 8 maj.https://www.vy.se/aktuellt/uppdaterad-information-om-biljettslapp
Tack så mycketSkall du till Hemavan är det tåg til Umeå och sedan buss som gäller. Till Umeå fungerar det med dagtåg från de flesta platser i Sverige, så VY's nattåg till övre Norrland är inte ett måste. Finns även SJ nattåg från ex Göteborg eller Stockholm till Umeå som alternativ. Vissa SJ tåg, både dagtåg och nattåg från Göteborg-Umeå i Juli är bokningsbara nu vad jag kan se.
Men spelar det någon roll hur man bokar? För om man bokar via SJ blir det väl nått tåg med vy eller har jag fel?😄 Även bussresan? Eller är den smartare att boka separat? Tacksam för eran hjälp!![]()
Liknande trådar
- Svar
- 7
- Visningar
- 1 K
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg