Besviken på Mora

har stöt på MoS knivar av samma model som visa viker sig bladet men vissa fungerar bra, så något skumt är det.
 
Vi säljer massor med moraknivar. I de fåtal fall det är fel på en kniv brukar Mora aldrig vara knussliga med att byta ut kniven. De är även intresserade av att få in feedback på eventuella felaktigheter så att de kan åtgärda dessa.

Dock är det ingen större idé att kontakta Mora of Sweden direkt då de inte har en egen säljorganisation som säljer direkt till kunder. Mora of Sweden jobbar bara med återförsäljare.

Det bästa man kan göra om problem uppstår är att kontakta den återförsäljaren som sålde kniven.
 

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Vi säljer massor med moraknivar. I de fåtal fall det är fel på en kniv brukar Mora aldrig vara knussliga med att byta ut kniven. De är även intresserade av att få in feedback på eventuella felaktigheter så att de kan åtgärda dessa.

Dock är det ingen större idé att kontakta Mora of Sweden direkt då de inte har en egen säljorganisation som säljer direkt till kunder. Mora of Sweden jobbar bara med återförsäljare.

Det bästa man kan göra om problem uppstår är att kontakta den återförsäljaren som sålde kniven.
Tack Per. Den här typen av info uppskattas!

~Paul~
 
Verkar som att de som råkat ut för problem har nyare knivar med mora 2000 blad, min är 6-7 år gammal, endast slipad på Arkansas brynen och Japanska brynen tillsammans med vatten, har ett keramiskt "hundben" för att kunna rätta till problem i fält.
 
Verkar som att de som råkat ut för problem har nyare knivar med mora 2000 blad, min är 6-7 år gammal, endast slipad på Arkansas brynen och Japanska brynen tillsammans med vatten, har ett keramiskt "hundben" för att kunna rätta till problem i fält.

har råkat ut för problemet på andra knivar än mora 2000
 
Vi säljer massor med moraknivar. I de fåtal fall det är fel på en kniv brukar Mora aldrig vara knussliga med att byta ut kniven. De är även intresserade av att få in feedback på eventuella felaktigheter så att de kan åtgärda dessa.

Dock är det ingen större idé att kontakta Mora of Sweden direkt då de inte har en egen säljorganisation som säljer direkt till kunder. Mora of Sweden jobbar bara med återförsäljare.

Det bästa man kan göra om problem uppstår är att kontakta den återförsäljaren som sålde kniven.

Köpte kniven hos clas ohlsson men jag har inte kvar kvittot...
 
Du kan ju alltid stoppa kniven i ett kuvert och slänga med en beskrivning av vad som hände och skicka direkt till Mora så får de iaf återkoppling om en möjlig kvalitetsavvikelse egentligen (utan att förvänta dig något i retur), kommer det så är det en snygg gest och goodwill. Om inte så är det en 200 sek kniv.

Tydligen är en ny version av Companion på väg ut vilket verkar vara en version av Robust men med grönt handtag dvs 3,5 mm blad i stället för 2 mm om jag kommer ihåg rätt.
 

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips