Berghaus Vulcan sömmar?

Har en gammal Vulcan som hängt med länge men något som oroar mig är sömmarna som håller fast toppstramar remmarn i axelremmarna. Känns som om det håller på att lossna, det har varit så länge och det har inte varit några problem och har sett samma sak på många andra säckar. Kommer det att hålla eller ska man fixa till det på något sätt?

Jag skulle fixa det om det känns som att de börjar lossna. Inget vidare kul att behöva sätta sig och sy nödtorftigt när ute. Mina har hållit, däremot började sömmen mellan axelrem och säck till slut släppa på min gamla Vulcan. Lämnade in den till skomakaren, som förstärkte med läderrbit och sydde. Håller bra.

Raskesven

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag har rivit sönder en Bergans-säck (den där as-feta, som ska tåla 60kg packvikt!) precis där, långt från civilisationen. Jag hade tur och lyckades dra ihop det med en packrem så själva sömmen avlastades.

Just denna del är en av ryggsäckens svagaste punkter, och det förvånar mig lite att flertalet tillverkare inte verkar ha någon speciell förstärkning där.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips