Bekväm Sele??

Prata med Rock & Ice när de beräknar få in sina, för jag vet att de skulle ta in. Prata annars också med Adnature vad de har för köptvång om de tar in, de brukar vara resonliga.
 
Jag har en sele från Yates som är mycket skön och välvaderad. Den har också 7 utrustningsloopar vilket är underbart för sånna som jag som hatar att hänga slingor och annat över axeln.
Tyvär vet inte vart eller ens om det går att hitta Yates selen i Sverige.
 
Tack... och förlåt

Tack Anna för ditt svar!

Uppenbarligen var ämnet känsligt. Min avsikt var som sagt inte att provocera, anklaga eller på annat sätt väcka missmod, men jag inser att mitt inlägg ändå kunde tolkas som ett ifrågasättande av dig eller dina val av produkter. Det var inte min intention och jag ber om ursäkt för detta.

Jag hoppas dock att du någonstans kan ha en viss förståelse för tanken med mitt inlägg, nämligen att erhålla fakta som kan ligga till grund för mitt förhållningssätt till dina rekommendationer.

Principiellt (inte specifikt vad gäller dig, Anna) så vill jag på Utsidan kunna ta del av tips som kommer från helt vanliga användare. Har man någon typ av kommersiellt intresse anser jag att det är viktigt att klargöra det. Nu är ju uppenbarligen så inte fallet vad gäller dig.

Och, jag stöter mig absolut inte på att du, eller någon annan, lämnar rekommendationer på produkter du anser är bra. Tvärtom! Men på grund av att du så konsekvent förespråkat ett varumärke tändes hos mig en varningslampa. Den lampan har nu släckts.

Med förhoppning om förståelse.

/Pär



lilla_my; sa:
Så här är det: Jag hittade först en gore-texjacka. Den har jag fortfarande, och det är den klart bästa såna som jag ägt hittills i alla fall. Därefter var det ungefär samtidigt klätterskor och sele (dammodellen av en av dem jag pratar om ovan). Och sen följde fler saker, eftersom jag började upptäcka att jag trivdes med kvalitén på sakerna från Mammut och att dessutom flera modeller passade bra på min kropp (som hur klätterskornas läst är utformad, man har ju olika fötter och en sko kan inte passa alla.)

I ett betydligt senare skede har jag kommit med i en grupp som provar några nya produkter åt samma tillverkare. Det är knappt tal om någon ekonomisk vinning, utan något par skor, så direkt spons är nog fel ord, utan samarbete skulle jag kalla det själv.

Men jag skulle aldrig rekommendera något som jag inte kan stå för. Jag har rekommenderat Mammut långt innan detta samarbete började (om du är så pigg på att spåra länkar kan du kolla in det som är före sommaren 05). Utan jag vill rekommendera det som jag själv har testat och trivs med att använda.

Jag försöker också att underbygga mina rekommendationer med en förklaring till varför jag tycker just den här saken är bra, som nu när det gäller selar, att det är hela selen som bär, jag har inte hittat det hos något annat märke (vilket inte säger att det inte finns, men då kan ju någon annan rekommendera detta och så får den som undrar mer att välja bland, det är ju bara bra) och jag tycker det är en avgörande bekvämlighetsdetalj.

Om det är någon som stöter sig på att jag tycker att vissa saker är bra så kan jag lämna det här forumet för gott, så kul är det inte att sitta och skriva av storlekstabeller, jag har bara försökt tillhandahålla service. Synd att folk inte uppskattar när man försöker anstränga sig för någon som ställer en fråga. Istället för att gnälla kan man ju ge rekommendationer själv tycker jag.
 
Hej Pär
Ursäkten är så klart accepterad.

En tanke till en annan gång: oavsett vem det är man undrar något om eller vem det är som undrar, så kanske ett privat meddelande dem emellan väcker mindre känslor av att det personen gör inte uppskattas. Det är ju så svårt att "höra" tonlägen på webben, så det är lätt att tolka saker kraftfullare än de kanske var menade. Bara sagt så där i allmänhet nu då, så att vi kan vara rädda om varandra i framtiden!

Fred
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Pandan Bekväm sele, långa häng Klättring allmänt 11
FatClimber Bekväm sele (Yates/Misty Mountain?) Klättring allmänt 4
Kaffe? Bekväm hjälm? Klättring allmänt 9
Arytmica SRT-klättring (sele) Klättring allmänt 2
busnicke Bör jag köpa en ny sele? Klättring allmänt 2
jetoma Sele för hela familjen Klättring allmänt 4
Lakritsglass Vilken, helt justerbar, sele? Klättring allmänt 2
Callmepg Vad ska jag ha för sele? Klättring allmänt 14
Arytmica Nybörjarfråga ang. sele Klättring allmänt 2
Climba Sele XS hjälp!! Klättring allmänt 17
Climba Hur tajt ska en klätter sele sitta? Klättring allmänt 17
red_tag2002 Trad sele Klättring allmänt 1
Bloggomann Sele till tioåring? Klättring allmänt 6
Lantbo Vad är viktigast titta på en sele? Klättring allmänt 23
fredrik.markussen Tips om sele Klättring allmänt 11
_lia Hyra sele/skor i sthlm Klättring allmänt 0
Arytmica Fundering ang. sele Klättring allmänt 1
forslund Sele vägg/vinter Klättring allmänt 1
Saye Wild Country Sele Klättring allmänt 15
Cremytos Storlek på sele Klättring allmänt 2
K9-Dalarna Sele Klättring allmänt 13
tank Infästning i sele... Klättring allmänt 44
Same Sele till barn. Klättring allmänt 6
singus livslängd på sele Klättring allmänt 13
wberg2 Tips om rep och sele till grymt ringrostig! Klättring allmänt 3
Carlarmfelt Hyra skor/sele en dag Klättring allmänt 3
zeromaker Vilken sele Klättring allmänt 1
jonsa Ny sele - Petzel Calidris? Klättring allmänt 0
beggat sele köpes bor i stockholm Klättring allmänt 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.