Bästa tape som nödlagning ?

Hej! Någon som testat några av Gear Aid andra Tenacious tape varianter?
Grövre lagningar , typ gaffa har jag ganska bra koll på. Tänker mer, fodrade jackor. Sovsäckar m.m. Patagonia har väl några stansade egna objekt av just Gear Aid. Något bestående! (Så jag slippernål/tråd, dålig på det😂) Står ju att de är tvättbara efter 24h. Eller är det som brukligt, bara s...snack?! Om någon testat? Vilken variant och till vilket material?
Mvh

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Fick en liten rulle SEAL-tejp, den funkar att tejpa med under vatten eller läckande plastflakor etc. Lär gå att köpa USA. Spinnackertejp brukat jag laga med i fält tidigare, på senare år har jag blivit försiktigare.

Hej! Någon som testat några av Gear Aid andra Tenacious tape varianter?
Grövre lagningar , typ gaffa har jag ganska bra koll på. Tänker mer, fodrade jackor. Sovsäckar m.m. Patagonia har väl några stansade egna objekt av just Gear Aid. Något bestående! (Så jag slippernål/tråd, dålig på det😂) Står ju att de är tvättbara efter 24h. Eller är det som brukligt, bara s...snack?! Om någon testat? Vilken variant och till vilket material?
Mvh

Var försiktig. Den vanliga Tenatious Tape jag fick beskriven som "mjuk och elastisk" var ändå alldeles för tjock och stel för att laga tunna membranpagg med. man riskerar att skapa en brottanvisning i stället.
Välj i så fall Tenatious Tape Flex, fast jag skulle nog vara lite försiktig med den också.

Vilka av förslagen i tråden är täta nog för att nödlaga revor i uppblåsbara liggunderlag?

(Själv har jag klarat mig hittills, men en bekant lärde sig den hårda vägen vad hundklor kan göra med en downmat...)

Vilka av förslagen i tråden är täta nog för att nödlaga revor i uppblåsbara liggunderlag?

(Själv har jag klarat mig hittills, men en bekant lärde sig den hårda vägen vad hundklor kan göra med en downmat...)
Tear aid, jag har lagat tält och liggunderlag med det. Sitter kvar, är i princip osynlig.
Mitt tält har jag inte känt behov av att skicka in för lagning ens, tejpen verkar räcka.
/P

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.