Bästa tape som nödlagning ?

Hej! Någon som testat några av Gear Aid andra Tenacious tape varianter?
Grövre lagningar , typ gaffa har jag ganska bra koll på. Tänker mer, fodrade jackor. Sovsäckar m.m. Patagonia har väl några stansade egna objekt av just Gear Aid. Något bestående! (Så jag slippernål/tråd, dålig på det😂) Står ju att de är tvättbara efter 24h. Eller är det som brukligt, bara s...snack?! Om någon testat? Vilken variant och till vilket material?
Mvh

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Fick en liten rulle SEAL-tejp, den funkar att tejpa med under vatten eller läckande plastflakor etc. Lär gå att köpa USA. Spinnackertejp brukat jag laga med i fält tidigare, på senare år har jag blivit försiktigare.

Hej! Någon som testat några av Gear Aid andra Tenacious tape varianter?
Grövre lagningar , typ gaffa har jag ganska bra koll på. Tänker mer, fodrade jackor. Sovsäckar m.m. Patagonia har väl några stansade egna objekt av just Gear Aid. Något bestående! (Så jag slippernål/tråd, dålig på det😂) Står ju att de är tvättbara efter 24h. Eller är det som brukligt, bara s...snack?! Om någon testat? Vilken variant och till vilket material?
Mvh

Var försiktig. Den vanliga Tenatious Tape jag fick beskriven som "mjuk och elastisk" var ändå alldeles för tjock och stel för att laga tunna membranpagg med. man riskerar att skapa en brottanvisning i stället.
Välj i så fall Tenatious Tape Flex, fast jag skulle nog vara lite försiktig med den också.

Vilka av förslagen i tråden är täta nog för att nödlaga revor i uppblåsbara liggunderlag?

(Själv har jag klarat mig hittills, men en bekant lärde sig den hårda vägen vad hundklor kan göra med en downmat...)

Vilka av förslagen i tråden är täta nog för att nödlaga revor i uppblåsbara liggunderlag?

(Själv har jag klarat mig hittills, men en bekant lärde sig den hårda vägen vad hundklor kan göra med en downmat...)
Tear aid, jag har lagat tält och liggunderlag med det. Sitter kvar, är i princip osynlig.
Mitt tält har jag inte känt behov av att skicka in för lagning ens, tejpen verkar räcka.
/P

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips