självräddning med kajak

Jag vet att det är helt fel årstid men jag köpte en Palm https://www.watersportsoutlet.com/sv-se/2025-palm-cascade-front-zip-kajak-torrdrakt-for-herrar-11741-flame-red-p-27427.html?source=googleshopping&lang_ovd=sv&currency=SEK&a={115}1747&msclkid=0852ea3603ed1706a53b839d5216573b&utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=Shopping - SE - SV - All Products&utm_term=4582283448495020&utm_content=All Products. jag har testat den genom att föra ut kajaken i vattnet och sen hoppa i och hoppas på det bästa.

Självräddning är alltid att man söker sig till aktern av kajaken...Jag vill bara påvisa att den dräkten bevisligen funkar vid en självräddning....
Nej man behöver inte söka sig till aktern, det normala är att man fäster paddeln vinkelrätt bakom sittbrunnen och använder som stöd för ett ben när man klättrar upp igen.

Men cowboyräddning från aktern är bra också för de med bra balans. Och i vågor blir det svårare.

Grattis till torrdräkt - den här tiden på året kan vattnet vara lite hårt, men det är otroligt avkopplande att komma ut på vattnet när det inte är fullt med fritidsbåtar.

Klokt att öva självräddning - bevisligen fungerade det!

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.