Bästa sättet att ta sig till (& från) Gibraltar med cykel

Hej,

Det självklara svaret är väl att "cykla" men vår senaste tanke är att ta med oss cyklarna till Gibraltar och cykla hemåt så långt vi hinner under 2 mån. Vi bor i Malmö så flyg fr Kastrup via London finns ju. Dock verkar det som att man måste vänta i London under en natt för byte av flyg så går det att undvika hade det ju varit schyst. Någon som har några tips? Tips om själva färden hemåt är också av intresse.

/Johan
 
Flyg till Malaga, det är 13-14mil till Gibraltar därifrån men lättare att hitta billigt flyg. Cykla eller kolla om det går att ta med cykel på bussen.
 
Jag hade nog kollat vad det kostar med tåg. Det är bökigt att flyga med cykel och det verkar som att det börjar bli rejält dyrt att ta med den på flyg numera också.

Jag har för mig att det skall gå att boka tåg hela vägen antingen via Tysklands motsvarighet till SJ eller om det fanns någon annan sida. Tyvärr har jag inga länkar.
 
Københavns Hovedbangård är en bra startplats för kontinentala tågresor. Annan cykelkultur oxså på köpet. Tåg ner verkar rätt i tiden. Har bara tagit mig till Rom och åter men det var vida enklare och billigare från Kbh än från Malmö, dyra 35 km.
 
Die Bahn är bra som sagt:
http://www.deutschebahn.com/site/bahn/de/start.html

Det verkar vara smidigare att åka tåg m cykeln i Europa. Jag har bara erfarenhet av Danmark men det funkade väldigt fint. Till Köpenhamn kan man ta sig m Öresundståget, där får man ha med sig cykeln mot en barnbiljett (dyrt! tycker jag). Det brukar funka rätt bra på de tågen, ett tips är att ha med ett snöre att fästa cykeln m (jag brukar använda den snodd jag har till pakethållaren).
 
Tack för svaren. Dock blev det flyg ändå, verkar smidigast och inte tokfarligt prismässigt heller när man bokar tidigt, 1500 + 500 för cykel från Köpenhamn.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
ihe bästa sättet att klara mig från punktering pga taggiga buskar? Långcykling 10
Christian1 Era bästa tips på leder/vägar för ca 1 veckas cykelsemester Långcykling 13
mrjimpa Bästa vägen genom Spanien? Långcykling 1
Ametz Bästa Liggunderlag 2015 kring 1000:- Långcykling 19
KV Tips sökes för bästa rutt Stockholm-Göteborg Långcykling 3
Henrik.nu Bästa pakethållare för Ortliebväskor+Tält Långcykling 31
Christian1 Bästa cykelsemestern i Europa? Långcykling 15
Anette Grinde Bästa cykelbutiken i Sthlm Långcykling 1
Christian1 Bästa cykellåtarna!!?? Långcykling 6
desmo79 Bästa cykelväg till Barcelona? Långcykling 5
ihe Låt oss samla våra bästa cykeltips! Långcykling 8
lisen82 Vilken är bästa cykelpumpen? Långcykling 9
Bohak Hur lagar man sadeln på bästa sätt? Långcykling 5
-vickan- Vad är era bästa cykelmärken? Långcykling 1
some0neelse Bästa cykeln? Långcykling 18
Sara Bästa cykelsemestern? Långcykling 10
thureb Bästa växelwiren? Långcykling 5
Cippan Vilket är det bästa cykel märket enligt dig?? Långcykling 10
thureb Bästa Meckarboken? Långcykling 9
titanfinnen Bästa touringcykeln? Långcykling 12
kallemoberg 7 oerfarna och unga cyklister ger sig ut på äventyr. Tips? Långcykling 18
aksello Banvallsleden, hur tar man sig dit bäst? Långcykling 8
rikard454 Cykla Göta Kanal, hur ta sig över Vättern? Långcykling 8
Takuyi Förbereda sig inför långcykling genom Sverige Långcykling 8
PierreOdengard Vilken månad att bege sig? Långcykling 6
srpp sadeln rör sig bakåt.... Långcykling 4
neets Hur kan man ta med sig cykel i Sverige och cykla längs Göta Kanal Långcykling 5
pher_ Cykelvagn, vad bör man köpa så man inte ångrar sig? Långcykling 16
Haddock Hur ta sig till Motala? Långcykling 1
walkerboh Bilister - ett släkte för sig Långcykling 67
ehn Trainers nu när vintern närmar sig Långcykling 1
ThomasRaden Hur klär man sig när det vräker ner? Långcykling 3

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...