Autorouting på 60cs

apersson850; sa:
Pratar den även om man inte pratar i den själv?
Jodå, åtminstone enligt databladet: "voice guidance when using optional hands-free kit".
Har knappt sett nån sån, ens på bild.
Tanken är god, jag väntar fortfarande på en vettig GPS/GSM-kombination där man inte måste teckna sig för ett löpande abonnemang för att få tillgång till kartor och autorutt.

NavTalk var åt pepparn alldeles för dyr när den kom och fick dessutom mediokra recensioner som telefon. Nu när priset sjunkit till någorlunda rimliga nivåer är den istället hopplöst föråldrad.

Ungefär lika poppis som Benefon Esc. En sån fick jag erbjudande om att överta gratis, om jag själv köpte ett nytt batteri till den, för det gick inte att ladda längre.
Så den stod inte högt i kurs...

Anders

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Navtalk

PR; sa:
apersson850; sa:
Pratar den även om man inte pratar i den själv?
Jodå, åtminstone enligt databladet: "voice guidance when using optional hands-free kit".
Har knappt sett nån sån, ens på bild.
Tanken är god, jag väntar fortfarande på en vettig GPS/GSM-kombination där man inte måste teckna sig för ett löpande abonnemang för att få tillgång till kartor och autorutt.

NavTalk var åt pepparn alldeles för dyr när den kom och fick dessutom mediokra recensioner som telefon. Nu när priset sjunkit till någorlunda rimliga nivåer är den istället hopplöst föråldrad.

Jag hade inte heller sett en Navtalk, så jag var och tittade idag. Priset är med mina mått en rysare. 9995 SEK. En 5:a tillbaka på 10 laxar.
Men elementära regler om pris och efterfrågan verkar stämma. När priset går mot oändligheten går efterfrågan mot 0.

Per Brune

Re: Navtalk

Brune; sa:
Jag hade inte heller sett en Navtalk, så jag var och tittade idag. Priset är med mina mått en rysare. 9995 SEK. En 5:a tillbaka på 10 laxar.
Med tanke på att Dustin tar mindre än 5500 kr och den sannolikt är utomordentligt svårsåld också till det priset så hade det nog funnits ordentligt med prutmån om du upplyst säljaren om verkligheten:
http://newweb.dustin.se/DacsaPortal/system/pages/products/p.aspx?i=5010047940

Den som är sugen på en NavTalk kan ju också känna lite på den här grabben och se hur gärna han vill behålla sin lur:
http://www2.blocket.se/view/3342224.htm

Navtalk (igen)

Jag var inte spekulant på Navtalk, utan bara intresserad av hur den ser ut och hur mycket den kostar. Men så smart att kolla på Dustin var jag inte, trots att jag handlat datorprylar där emellanåt och har Dustin katalogen liggandes bredvid sängen.

Per Brune

När Dustin började kostade den 10000 där också.
Sjönk till 8000 i nästa utgåva av katalogen.

Jo, den kommer varje månad...

Anders

Dustin

apersson850; sa:
När Dustin började kostade den 10000 där också.
Sjönk till 8000 i nästa utgåva av katalogen.

Jo, den kommer varje månad...

Anders
Även om jag har kvar många gamla kataloger, så tillhör Dustin katalogen de som jag slänger i pappersåtervinningen så fort jag får en ny.

Per Brune

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips