Alpinklättra i Sverige?

Ska börja klättra lite alpint i vinter tänkte jag eller ja framförallt i höst. tänkte höra mig för vad ni har för ställen förutom i norrbotten. Jag går fjälledarlinjen i Storuman så något i Västerbotten och i fjällen kring Mo I Rana skulle passa mig ypperligt. Okstindarne ska vi till om två månader så om det finns fler ställen?
 
Norska atlant kusten

Okstindan området är väääldigt löst! Iaf dom kammar och väggar jag förökt mig på. Men det är ju utmärkt om man ska ut på glacrär eller gillar högalpin vandring. Det är ju vackra omgivningar också. Det finns säkert berg där som är mindre lösa än de jag varit på(typ kammen upp mot skolten mellan skoltbreen och charles rabotbreen var en skräcksak). Ut mot havet från Mo ska finnas mycket finare klättring. Blocktind osv... Hör med dom här: http://www.spesialsport.no Otroligt hjälpsamma och kunniga i området. Lycka till och skriv gärna om du får bättre erfarenheter i Okstindan än jag då det gäller kvalité på berget, eller ngt fint ute vid kusten.

MVH / Henrik
 
tack så mycket. det kommer en mail ska du se i slutet av hösten/vintern beroende på vad som händer :)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.