Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Akto i ryggsäcken.
- Trådstartare såg
- Start datum
Jag brukar ta ut stängerna och ha i sidofacket jämte vattenflaskan och trycka ner påsen med tältet näst längst ner i ryggsäcken, ovanför påsen där jag har sovsäck/liggunderlag/sovkläder etc. Detta då tält och sovsaker är det sista som används under vandringsdagen och då kan vara längst ner. Att ta ut stängerna gör att man lättare kan komprimera tältet då det bara är att packa saker ovanpå som trycker ner det.
Innertältet längst ner i ryggsäcken och yttertältet under locket, oftast stängerna i sidoficka eller stående i säcken.
Under lockel och stämgerna i säcken.
Aktuellt
Har visserligen Enan och inte Akto men har tänkt på att även om jag har stängerna separat så har Enan en glasfiberstav i varje gavel (visst har Akto en liknande lösning?) som gör att det inte går lika lätt att bara knöka ner tältet i ryggsäcken. Trots att det är lite större och tyngre blir min packning "bättre" när jag packar Niak, jag kan då klämma in tältet i bottenfacket och stängerna stående inne i huvudfacket på ryggsäcken.
Ståendes i sidoficka, snabbt åtkomligt.
Innertältet separat inuti ryggsäcken.
Innertältet separat inuti ryggsäcken.
Jag har en rullstängning på min ryggsäck. Inga sidofickor.
Tältet packar jag (oftast) fastspänt under locket där det är lättillgängligt om jag vill ta skydd undan en skur, och dessutom skiljt från övrig packning så det inte gör så mycket om duken är blöt.
När packningen minskat tillräckligt brukar tältet åka med i stora säcken förutsatt att det är torrt.
Min förra rygga var mindre. Då spände jag påsen med stänger utanpå.
Tältet packar jag (oftast) fastspänt under locket där det är lättillgängligt om jag vill ta skydd undan en skur, och dessutom skiljt från övrig packning så det inte gör så mycket om duken är blöt.
När packningen minskat tillräckligt brukar tältet åka med i stora säcken förutsatt att det är torrt.
Min förra rygga var mindre. Då spände jag påsen med stänger utanpå.
Liknande trådar
Dela:
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg