Är Thorn prisvärd ?

Är Thorn tourcykel prisvärd 12 ooo kr, http://www.lo-cykelsport.nu/ , om man ska cykla en tur per sommar. Sträckan varierar på årsturen mellan 50 till 150 mil. Utöver det 1-2 träningsturer per vecka. Cykel bör hålla i 10 - 15 år.
Finns det billigare och bättre alternativ än Thorn ?

talltopp; sa:
Finns det billigare och bättre alternativ än Thorn ?

Svårt att säga. För egen del tycker jag 12000 är billigt. Det är bra komponenter, som tål mycket stryk, för egen del skulle jag dock vilja ha ceramic fälgar och XTR åtminstone i naven.

Per

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Den är riktigt bra

Jag köpte en Thorn från LO-cykelsport för inte så längesedan. Lät bygga cykeln helt efter mina egna specifikationer och resultatet blev en riktigt bra cykel. Har iofs bara kört typ 550mil genom Afrika på den. Den är fortfarande som ny. Har inte haft några som helst problem med hojen. Min tanke när jag slutfört min sista resa var att jag köpt en onödigt bra cykel för ändamålet.

http://www.stray.nu finns komplett utrustning angiven. Eventuellt kan jag sälja min men kommer inte rea ut den precis... Lasse på i Svanesund är förövrigt kanon att handla hos, han lyssnar till kunden...

Thorn Club Tour till salu

Jag säljer min Thorn Club Tour som har 9-delat LX som sämst förutom bromsarna. Välbyggda hjul med Mavics bästa Touringfälgar och DT reducerade ekrar samt Tubus Cargo bakpakethållare. Jag är 179 cm och i lägre delen av rekommenderat storleksintervall. Passar personer upp till runt 190 cm. Säljer eftersom jag ska byta till en lättare audaxcykel (snabbtouring). Jag hade tänkt ett pris på 7900 kr.

Magnus

Thorn gör bra cyklar, skulle dock välja en Nomad istället med 26" hjul. eftersom det är mycket lättare att hitta delar och däck. Men det beror ju på vart man vill åka på semester.

-Åke

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips