Är Muurikka något att ha?

Såg något liknande på Rusta också.

En Stekpanna Large (oavsett var den nu kommer ifrån) är guld. Smaskiga wokar är inte fel i naturen, eller pannkakor. Popcorn kan man också göra men det är mer roligt än gott. Man hinner inte fånga så många.... :)

Anders

Älskar min Muurika

Har en picknick-Muurikka. Fördelen tycker jag är det något tjockare godset vilket gör att saker inte bränner vid så lätt. Den är inte så tung att ha med sig i ryggsäcken heller.

Jag köpte en wok (till gasspis, tänk på den ovala undersidan) för 100:- och lyckats fixa mat till fyra på den under en paddeltur......... Gick så bra att de tre andra vill att jag köpa till de också.

Några av mina bästa matupplevelser är tillagade på muurikan. Hemma likväl som i skogen. Woken fungerar också men en muurika är en muurika.

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips