Är Muurikka något att ha?

Såg något liknande på Rusta också.

En Stekpanna Large (oavsett var den nu kommer ifrån) är guld. Smaskiga wokar är inte fel i naturen, eller pannkakor. Popcorn kan man också göra men det är mer roligt än gott. Man hinner inte fånga så många.... :)

Anders

Älskar min Muurika

Har en picknick-Muurikka. Fördelen tycker jag är det något tjockare godset vilket gör att saker inte bränner vid så lätt. Den är inte så tung att ha med sig i ryggsäcken heller.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Jag köpte en wok (till gasspis, tänk på den ovala undersidan) för 100:- och lyckats fixa mat till fyra på den under en paddeltur......... Gick så bra att de tre andra vill att jag köpa till de också.

Några av mina bästa matupplevelser är tillagade på muurikan. Hemma likväl som i skogen. Woken fungerar också men en muurika är en muurika.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips