Äntligen ska kungsleden moderniseras!

avslutad210712

Gäst
Jag tycker att vi ska asfaltera alla leder i fjällen. Tycker det är för j*vligt att Ni vill utesluta människor med rörelsehinder från att uppleva naturen. Tycker också att det är för j*vligt att Ni vill utesluta motorburna människor från att uppleva naturen. har man råd med en stor dyr husbil så ska man ha rätt att uppleva naturen.

Hade velat kalla Er för rasister men vet inte riktigt vilken ras Ni är mot. Ni är i alla fall mot utvecklingen i samhället.

Älskar Volvos nya bolag som heter Classic. Stora feta V8 som slurpar fossilt bränsle. Äntligen någon som inte är så j*vla fega.
 
Ja, det här med att ladda sina batterier är nog inte så dumt iallafall. Trodde först att det bara var ett aprilskämt, men jag såg idag ett klipp på Youtube där det fanns en överlevnadsstuga i Skottland, tror jag att det var när de skulle bestiga en topp. I det huset hade de ett litet mini-vindkraftverk som kunde producera ström till flera mobiltelefoner eller batterier samtidigt. Där kunde man ladda dessa. Ja, det här var inspirerande. Den lilla propellern såg inte så stor ut. Så kanske i framtiden kan man installera sånt om intresse finns.
 
Senast ändrad:
Ja, det här med att ladda sina batterier är nog inte så dumt iallafall. Trodde först att det bara var ett aprilskämt, men jag såg idag ett klipp på Youtube där det fanns en överlevnadsstuga i Skottland, tror jag att det var när de skulle bestiga en topp. I det huset hade de ett litet mini-vindkraftverk som kunde producera ström till flera mobiltelefoner eller batterier samtidigt. Där kunde man ladda dessa. Ja, det här var inspirerande. Den lilla propellern såg inte så stor ut. Så kanske i framtiden kan man installera sånt om intresse finns.

På Fulufjället har jag sett att dom har/hade ett minikraftverk vid Rörsjöstugorna, såg ut som en plasttunna med skovlar som snurrade av strömmens kraft utan att behöva dämma upp bäcken.

Det är vid sådan småskalighet vatten och vindkraft gör sig bäst, storskaligt blir det bara skit av naturen i dess omgivning.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Silver Fang Höga Kusten - Vart ska jag bo och starta etappen Vandringsleder 1
lleberg Lättillgängligt fiske i fjällmiljö, längst upp i norr. Var ska vi? Vandringsleder 4
mrbambocha Vart ska jag börja? ...Överväldigad Vandringsleder 11
Rebeckaswardsen Vart ska jag ta vägen?:) Vandringsleder 4
Jörgen Fjaderlatt.se Kust till kust Sverige - ska du med? Vandringsleder 13
jooose var ska man vandra? Vandringsleder 3
tröttast 2 vuxna,2 barn, stadsbor o amatörer, ska vandra m en övernattn nära Stockh Vandringsleder 3
Alexander85 Jag behöver en cykelkompis, ska till Kina Vandringsleder 0
capman Ska du med och vandra 19-21 sepember (Göteborg) Vandringsleder 5
krippa81 4 dgr i Jämtland, vart ska vi gå? Vandringsleder 6
nicktravels Kungsleden in May Vandringsleder 18
omni96 Klimatet i Kungsleden södra (i Engelska) Vandringsleder 6
campkidney Ensamvandra Kungsleden Vandringsleder 7
JosefinAndrea Södra kungsleden, tips på rutt mottages Vandringsleder 1
Solovandrare93 Kungsleden Vandringsleder 1
mattiasevolv Kungsleden i september? Vandringsleder 2
AndreP Myggor på Kungsleden i Augusti? Vandringsleder 11
axelaxelj Budgetera för Kungsleden Abisko-Nikkaluokta Vandringsleder 24
Vildmarksguiden Kungsleden karta söder om Hemavan Vandringsleder 25
Running Farmer Cykla Kungsleden i höst Vandringsleder 11
Buzzrock Kungsleden, vilken kung? Vandringsleder 0
ola petersson kungsleden kartor Vandringsleder 1
X2000 Kungsleden Vandringsleder 2
KosmoAnte Kungsleden, båtar Vandringsleder 1
Gäddfiskarn Kungsleden.... Vandringsleder 10
MoAnders Kungsleden med Hund Vandringsleder 12
BAGDAD-BOB KUNGSLEDEN Vandringsleder 1
Leffe_R Kungsleden start och slut? Vandringsleder 3
mellgren Kungsleden sommartid Vandringsleder 7
Dr.Laban Kungsleden i Augusti Vandringsleder 3
Graip Kungsleden; Ammarnäs - norrut Vandringsleder 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.