Adblocker?

Borde vara krav om att man enkelt kan säga nej till alla inte nödvändiga cookies. En del sidor har det nu. Utsidans är en av de värsta då man som smux skriver måste gå in i flera underkategorier för att kunna säga nej eller ens veta vad man har för val.

Men desto fler nödvändiga klick och komplicerat upplägg så kommer många säga ja till allt (eller ibland stänga hela sidan).
PTS har ju som tidigare påpekats av LRC tydliga regler för hur detta skall utformas, och vad jag kan notera bryter Utsidans cokieblaffa mot flertalet av dessa regler, läs exempevis reglerna för "så här skall samtycke inte se ut":
 
Hitta är en annan sajt man knappt kan surfa in på längre då de slänger upp en reklamblaffa som täcker 75% av kartan på min mobil. På Utsidan ser jag endast delägarnas butiksreklam, den som ligger permanent inbakad på sidan och inte försvinner med adblock. Inget annat får jag upp med minibrowser. Får inga cookieförfrågningar heller oftast. Mest google, men finns alternativa sökmotorer så tar de istället.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.