Adblocker?

Vilken är bästa adblockern idag? Orkar inte få upp en hel sida stf reklam 50 gånger om dagen.

Det är också en fin feature att pilen man ska trycka på för att scrolla bort reklamen rör på sig och ibland är utanför sidan så att man kan missa pilen och klicka på reklamen istället ...
 
Visste inte ens om att det fanns en plus medlemskap och det tog ett tag att hitta det på hemsidan.

Men lycka till med affärs iden av att göra sidan väldigt irriterande för de som inte använder adblock eller är plus användare.
 
Om ni på Utsidan kunde koppla medlemskapet som är ett aktivt val för att bl a slippa reklam till att även permanent avsäga oss kakor och att ideligen tvingas kryssa i och tacka nej till reklam och att dela information hade det varit uppskattat. Med medlemskapet skall vi inte behöva bli trakasserade med dessa ideliga pop up fönster ang kakor där allt hela tiden (i konflikt med PTS rekommendationer) är ikryssat och aktiverat som default.
 
Varför slipper jag helt det smux beskriver??? Kanske svaret ger någon ledtråd till vad som är fel?

Jag är alltså medlem, har loggat in en gång för alla på både datorn (Windows/Chrome) och mobilen (Android), och får aldrig några GDPR-blaffor.
 
Jag kör mest från ipad och upplever inte att jag får jättemånga cookiefrågor heller. Kan hålla med om att STF reklamen på första sidan är irriterande. Du måste dock inte pricka pilen. Svep uppåt varsomhelst i bild.
Man kan tycka vad man vill om annonser men om det hjälper till att hålla igång utsidan och vidareutveckla så kan i alla fall jag leva med annonserna.
visst skulle jag föredra vanliga annonser i egna frames vid sidan av men men.
 
Tycker en helsida annons som för mig kommer opp väldigt ofta, tex ofta när jag går in i trådar, är ett exempel på reklam som bara irriterar och jag tror aldrig jag har varit med om något liknande alla år jag har varit på internet.

För en del år sen misslyckades man med en reklam på ett liknande sätt. Den blev alldeles för stor och tog upp för stor plats. Var väldigt många som började använda adblocker efter det och då blev det inte så många klick på annonserna efter det.
 
1708808277374.png


Blir bara mer och mer negativ inställd till både utsidan och STF ... Helsida reklam kanske 50% av gångerna jag klickar på en knapp på forumet.
 
Om ni på Utsidan kunde koppla medlemskapet som är ett aktivt val för att bl a slippa reklam till att även permanent avsäga oss kakor och att ideligen tvingas kryssa i och tacka nej till reklam och att dela information hade det varit uppskattat. Med medlemskapet skall vi inte behöva bli trakasserade med dessa ideliga pop up fönster ang kakor där allt hela tiden (i konflikt med PTS rekommendationer) är ikryssat och aktiverat som default.
Kan det var så att du har någon inställning på själva webbläsaren som rensar historik, cookies m.m. när du stänger webbläsaren?
 
Kan det var så att du har någon inställning på själva webbläsaren som rensar historik, cookies m.m. när du stänger webbläsaren?
Jag använder iPhone/Safari (mobil), Android/Chrome (platta), Windows/Edge och Windows/Chrome på PC. Allt som inloggad plusmedlem och får regelbundet dessa stora cookieblaffor (täcker hela skärmen på mobilen så man inte ser de förikryssade delningsalternativen förrän man expanderar varje menyrad för sig i blaffan manuellt) där all delning är påslagen som default svarsalternativ.
Utformningen är som jag beskrev ovan vilseledande då varje svarsalternativ avseende delning är dolt och inte förrän man manuellt expanderar varje menyrad ser man att all delning är default påslagen. Utformingen är givetvis genomtänkt för att användaren skall trycka "Acceptera"utan att enkelt kunna se vad denna accepterar. Om jag avsäger mig alla delningsalternativ manuellt kommer blaffan upp igen, återigen med all delning default påslagen, i varje enhet en månad senare.
Som inloggad plusmedlem förväntar jag mig att slippa reklam och att cookieblaffan default en gång för alla är ifylld så att ingen delning sker.
Orsaken är säkert det som norrakurva är inne på i inlägg #18 och #19 i denna tråd:
 
Borde vara krav om att man enkelt kan säga nej till alla inte nödvändiga cookies. En del sidor har det nu. Utsidans är en av de värsta då man som smux skriver måste gå in i flera underkategorier för att kunna säga nej eller ens veta vad man har för val.

Men desto fler nödvändiga klick och komplicerat upplägg så kommer många säga ja till allt (eller ibland stänga hela sidan).
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.