Liggunderlag och sovsäck för +5—5 grader

Nu när jag har ett bra tält(Hilleberg Allak2) för vintertältning så behöver jag uppgradera min övriga utrustning. Jag har redan en bra sovsäck, marmot plasma 15 som i kombination med ett thermarest xtherm plus ett skumplastunderlag funkar utmärkt för för ner mot -5. Men min andra sovsäck, en enklare dunsäck från Mamut är för dålig och behöver komplettera mitt andra thermarest xtherm med ett skumpladtunderlag. Jag köper ogärna prylar som är tillverkade i Kina men undrar ändå om det är någon praktisk skillnad i prestanda på ett thermarest z-lite sol och kopiorna på det?
Vilka sovsäckar rekommenderas idag om man vill hålla nere vikten och få något som håller i längden?

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Mountin Equipment valde jag på nya sommar säcken Fireligt+900 FP Lång 810 gr ok vid några minus ev ner till -5 med ylleställ och underlag med R 3 och högre Jag har R5 även på sommaren och innertält med få nätsektioner lite frusen på äldre dar -9 comfort man men det är inte mkt att gå på
Rab är bra och hyfsat pris
Bästa märket är Western Mountinering
Kina blir Anddun utan fuktimp med låg FP duger till camping på sommaren

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.