Min blogg handlar om allt som har med friluftsliv att göra. Det lär bli mestadels om fiske men även lite olika projekt, foto samt lättpackning.

Gillar uteliv på alla sätt och vis och är alltid nyfiken på nya upplevelser. Ägnar en hel del utetid i min hängmatta. Gillar all typ av vandring men Muddus är en personlig favorit.

Har egen webshop där jag säljer bl.a paracord.
www.paracordshop.se

Användarnamn: peter1969

Intressen: Expeditioner, Fiske, Vandring, Turskidåkning, Litteratur, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Sover gärna i hängmattan. Gillar att elda.

Helgens fiskeplaner

Tyvärr jobbar jag på lördag (inventering) men på söndag blir det fiske. Jag har varit med på en flugbindarkurs i vår och som avslutning ska vi åka till Laggträsket och försöka lura någon röding att hugga på våra vackra kreationer.

Det är sista fiskedagen i Laggträsket för våren sen blir det uppehåll i två veckor innan sommarfisket börjar på allvar men förhoppningsvis går rödingen och plockar fjädermygg nära land. Förhoppningsvis.....