Min blogg handlar om allt som har med friluftsliv att göra. Det lär bli mestadels om fiske men även lite olika projekt, foto samt lättpackning.

Gillar uteliv på alla sätt och vis och är alltid nyfiken på nya upplevelser. Ägnar en hel del utetid i min hängmatta. Gillar all typ av vandring men Muddus är en personlig favorit.

Har egen webshop där jag säljer bl.a paracord.
www.paracordshop.se

Användarnamn: peter1969

Intressen: Expeditioner, Fiske, Vandring, Turskidåkning, Litteratur, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Sover gärna i hängmattan. Gillar att elda.

Stilla nyfikenheten!

Paketet jag hämtade ut idag innehöll en sån här:

Paket att hämta.....

......med friluftsutrustning!

Spännande!

När vi ändå är inne på den diskussionen...

...om vad som gör en fjällvandring minnesvärd.

En av de fiskevandringar jag minns allra bäst är från Dividalen 1999. Från början en "svin"-jobbig uppförsbacke från Frihetsli där vi ett tag kröp på alla fyra, sen ett strålande fiske i en bedövande vacker natur men framförallt den värsta myggplåga jag varit med om. Det var otroligt mycket mygg och nästan helt vindstilla. Enda sättet att slippa undan myggen var att ta på sig regnjackan , dra upp huvan och dra åt öppningen runta ansiktet så mycket som gick. Sen så fick man försöka hitta en liten vindbris och rikta öppningen kring ansiktet åt det hållet och hoppas att myggen inte bombarderade en.

Hoppande Sarekvandrare...

Angående TERRA INCOCNITOS blogginlägg om hoppande fjällvandrare så kände jag mig tvungen att visa denna egenhändigt fotade bild föreställande en kamrat i ett disigt Sarek som, just det, HOPPAR:

Fullspäckad helg i vårsolen!

Lördag morgon stack jag och Chrille ut på en längre skidtur i hemmatrakterna. Grundplanen var att försöka ta sig ca: 4 mil på skogsskidor längs en å som finns här. Tyvärr ställde det vackra vädret till det för oss litegrann i och med att skidföret snabbt for all världens väg och vi började sjunka till botten istället för att glida ovanpå snötäcket. Men vädret var vackert och den medhavda maten god så vi höll ut i ungefär 2 mil innan vi fick ge upp. Klockan var då halv två men eftersom vädret var så vackert blev det en lång middag med massor av vila innan vi sökte oss till närmsta väg för bärgning. Lite bilder från skidturen:

Chrille sjunker ner i snön ovanpå ån!