Min blogg handlar om allt som har med friluftsliv att göra. Det lär bli mestadels om fiske men även lite olika projekt, foto samt lättpackning.

Gillar uteliv på alla sätt och vis och är alltid nyfiken på nya upplevelser. Ägnar en hel del utetid i min hängmatta. Gillar all typ av vandring men Muddus är en personlig favorit.

Har egen webshop där jag säljer bl.a paracord.
www.paracordshop.se

Användarnamn: peter1969

Intressen: Expeditioner, Fiske, Vandring, Turskidåkning, Litteratur, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Sover gärna i hängmattan. Gillar att elda.

Sommarens planer!

Sommarens turer börjar ta form nu. De flesta handlar naturligtvis om fiske men även "normal" vandring samt svampplockning.

Så här ser listan ut i dagsläget:

Foto, fiske, geocaching och hängmattetest 2

Helgen har varit fullspäckad med arbete, inte eget arbete men däremot arbete för den förening där jag är kassör. Vi har haft fiskepremiär i det vatten (Laggträsket) som vi arrenderar av moder Svea. Vädret var mycket bra hela helgen och fiskelyckan var väldigt bra (lite för bra!). De flesta hade fiskat upp sin kvot efter någon timme men eftersom vi sålde hamburgare så var det bra för då hade dom tid att äta.

Själv så hann jag inte med något fiske men däremot så blev det en hel del fotografering. Jag fotade massor av lyckliga fiskare med stora fina fiskar, här två av de finaste fiskarna som förevisas av mina grannar Svante och Stefan:

Kattfisk(e)?

Min granne hälsade på ikväll och ville testa mitt nya flugspö som jag tänkt använda till gäddfiske. Sagt och gjort, vi knöt fast en papperstuss på tafsen och gick ut på gräsmattan.

Flugspöt visade sig fungera väldigt bra för redan i andra kastet nappade det. På gräsmattan!

Geocaching

Jo, jag håller på med geocaching också även om skattletandet inte når så stora resultat i denna landsdel eftersom det helt enkelt finns så få skatter att hitta. Själv så har jag lagt ut 4 skatter dvs de enda som finns i Malå kommun. Jag har försökt få mina kompisar att nappa på idén men dom bara tittar på mig som om jag var lite knäpp. Vilket jag säkert är......

Till helgen har vi fiskepremiär i Laggträsket och då ska jag passa på att promota litegrann för geocaching. Jag har lagt ut en liten multi-cache där man måste hitta tre skatter för att få koordinaterna till den fjärde och slutgiltiga skatten (och priset). Återstår att se om det kommer någon hugad geocachare. Annars får jag väl tvinga någon stackars barnfamilj......