Texter om vandringar, erfarenheter, geocaching & friluftsliv

Vandring är en stor passion. Efter ha vandrat i flera år i svenska fjällen och låglandsleder bl.a. Höga Kust-leden och Bergslagsleden har jag vänt kosan mot Sydeuropa. Där finns många intressanta bergsområden bl.a. Pyrenéerna och Alperna. Hittills har jag hunnit med två turer i Pyrenéerna och första gången i franska Alperna i somras (2010). Gjorde en tur i Skottland för flera år sedan. På hemmaplan försöker jag gå ut på Bohusleden när tillfällen ges. Även dagsturer i naturen runt och utanför Göteborg.

Bor numera i Göteborg.

/Jonas

Användarnamn: greenjuice

Intressen: Friluftsmat, Fiske, Vandring, Långfärdscykling, Turskidåkning, Litteratur, Navigering, Paddling, Foto, Utförsåkning, Vandring, skidåkning, geocaching, matlagning ute i naturen

Turkiet & Pyrenéerna

Foto: Röda spår av Malmöfestivalen & en intressant observation

Röda stugor som väntar på att forslas bort på Södergatan...

Värnhemstorget

Ikväll cyklade jag till Värnhem för att träna på olika ljusförhållande och vinklar med LX3. Det blev bara två bilder som jag blev riktigt nöjd med. Det är egentligen inget speciellt med dessa bilder...Bara rörelser och stillsamhet...

Uppdatering av bloggen - Malmö

Det är ett tag sedan jag bloggade här på Utsidan. Ser att det är flera månader sedan. Det beror på olika orsaker men den främsta anledningen är att jag har bytt jobb som också inneburit att jag fått flytta till en annan stad, nämligen Malmö. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om här i Malmö.

Annars, mina kompisar har tjatat på mig om att uppdatera bloggen. Då gör jag det :-) Lägger in några bilder! Så de blir nöjda…

Jag skrev förut i bloggen att jag hade köpt en kamera, LX3 som jag var mycket nöjd med…Nu har jag försökt att experimentera mer med den, att våga ta bilder inomhus med bländarprioritet och ISO 400. Även att använda manuellt fokus.