vandring,paddling och annat friluftsliv

bor i Jokkmokk.
"måste" dagligen motionera i skog och mark,samt allmänt vistas ute i naturen.
Gör ofta korta turer i kommunen,både till fots och med kajak.
Har en önskan om att hinna se så mycket som möjligt av hemkommunens fjällvärld.
Stillsamt intresse:läsa,hälsofrågor.

Användarnamn: brigas

Intressen: Vandring, Turskidåkning, Paddling, Utförsåkning, träna längskidåkning,terränglöpning,rullskridskor,rullskidor,styrketräning

Kvikkjokksrapporten

Jag har skaffat ny leksak;en mini-PC.

Kapaciteten här är lite varierande,det kopplar ner ibland och är få kilobyte däremellan,men det funkar annars helt OK.

Sommarledigt

Tidig utcheck från arbetet i torsdags,in på gymmet ett sista skrotlyftarpass.

När jag gick ut slog VÄRMEN emot mej,det som varit så kallt mest hela tiden,en morgon i veckan var det bara 6 ynka plusgrader.

En björn!

Jag och min Pixi tog en mini-fjälltur,både i rekreations- och träna gå och tälta-syfte.

Håkan släppte av oss vid Kassavareberget och vi gick upp för branten genom skogen.

Kvikkjokk-titta förbi i sommar

En och annan Utsiding lär väl passera Kvikkjokk i samband med fjällturen.

Kom gärna förbi på en kopp kaffe,om jag är hemma.