Lista senaste kommentarer från alla
Sida: Första Föreg. 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 17 Nästa Sista 
Artikel/Blogg:
Anmäld till värstingloppet Marathon de Sables - check!
2011-06-12 16:03 från seobserver :
http://www.4deserts.com/gobimarch/ den här kanske?
Artikel/Blogg:
Anmäld till värstingloppet Marathon de Sables - check!
2011-06-10 15:17 från G-sus :
Nice! Jag tror det kommer vara en riktigt häft men galet jobbig upplevelse. Jag skulle aldrig köra Saharatävlingen, däremot finns det ju en motsvarande i Gobiögnen där underlaget är mycket hårdare som kanske vore något...
Artikel/Blogg:
Att sno andras äventyr
2011-06-08 21:24 från Minnatur :
Precis... Siljan runt 2011 på tandemcykel hade inte varit lika rolig upplevelse utan de andra 4000 startande... Sen att man blev tjenis med de övriga 4 tandemparen var även det en bonus...
Artikel/Blogg:
Anneli och Aconcagua 2009, del 3
2011-06-07 07:00 från Magnus H :
Later helt sjukt. Men jag kanner igen problemen fran Nepal. Vad jag kan se ar det bara folk i grupp och med guide som flyger helikopter ut.
Artikel/Blogg:
Anneli och Aconcagua 2009, del 3
2011-06-06 17:14 från Magnus H :
Bra igen. Intressant poangsystem. Dalig somn och lite ont i huvudet tycker jag ar vanligt pa nya hojder. 2 poang saledes. Jag brukar pysa vidare upp pa det. Men en krakning for mig ar ner direkt. Har dock aldrig hant annu. 4-7 poang later alldeles for mycket. Antagligen mar man ruskigt daligt da och har redan pyst ner igen.
Artikel/Blogg:
Anneli och Aconcagua 2009, del 1
2011-06-06 08:58 från Magnus H :
Kul lasning. Kan inte forsta. Missat flyg. VISA-kort pa detour. Biten av livsfarligt djur. Vatska i lungan. Mina resor ar mycket trakigare. Helt ratt att tokvagra barhjalp pa busstationen nar de forsokte blasa Dig. Exakt min melodi.
Artikel/Blogg:
Anneli och Aconcagua 2009, del 3
2011-06-01 22:39 från Warewolf :
Hej Anneli, Tycker kanske att du är lite väl negativ till en grupps kraft och möjligheter ibland men jag respekterar din inställning och en sak är säker den som har roligast vinner :-) fortsätt köra ditt race!
Artikel/Blogg:
Anneli överlever tokträning!
2011-06-01 18:10 från seobserver :
Uppenbart har du hittat gladpannbenet, grattis och strongt trenat.
Artikel/Blogg:
Anneli och Aconcagua 2009, del 3
2011-05-31 07:46 från pal2 :
Jätterolig läsning. Väntar på fortsättningen med spänning. Lycka till med träningen av näsan! :)
Artikel/Blogg:
Anneli överlever tokträning!
2011-05-30 21:48 från Öhrnell :
Sån positiv tankekraft skulle man nog må bra av att ha lite mera av... Starkt jobbat!
Artikel/Blogg:
Ny stil i de höga bergen - framsteg eller baksteg?
2011-05-23 22:57 från plaskdaja :
Det finns regler i kubb, fia med knuff och undervattenpingis trots att det är halvflummiga sysselsättningar och inte i närheten av att kallas idrott. Det måste det göra helt enkelt. Annars funkar det inte. Å andra sidan... Brottning har två stilar trots att det är en och samma idrott. Inga lätt frågor detta men min åsikt är att om man skall föra klättring framåt ska man göra det natural utan syre och med minsta möjliga miljömässiga avtryck på den här planten. Light is right. Alltså inte åka till Himalaya med Fritidsresor (känns som vi är på väg dit) och köra all inclusive hela vägen upp på 8000.
Artikel/Blogg:
Ny stil i de höga bergen - framsteg eller baksteg?
2011-05-22 20:44 från plaskdaja :
Baksteg. I grunden tycker jag att man får göra som man vill. Beror på hur man ser alpinism. Idrott eller inte? Jag tycker det är en idrott trots att det inte lyder under RF:s parraply. Och i och med att det är en idrott måste det också finnas förhållningsregeler så att det blir mätbart. Annars blir en en soloklättring utan syre lika mycket värd som en "charterklättring".
Artikel/Blogg:
Anneli och Aconcagua 2009, del 2
2011-05-20 21:03 från fransk prusik :
Det här med superfoods lät ju väldigt intressant! Har du kanske några goda recept att dela med dig av Anneli?
Artikel/Blogg:
Ny stil i de höga bergen - framsteg eller baksteg?
2011-05-17 12:52 från helmutlotti :
I teorin håller jag helt med. Problemet för oss konsumenter är väl bara att många äventyrsproducenter brister i varudeklarationen. Precis som i annan marknadsföring tenderar producenterna att skriva de viktiga bivillkoren med mycket fin stil. Det blir en mycket klatschigare annons med " 0% ränta" i fet stil än det långa krångliga "0% ränta men 495:- i uppläggningsavgift och 125:- i aviavgift". Förmodligen tänkte Anneli likadant när hon korta ner "utan syrgas men med syrgas i förstahjälpenutrustningen" till kort och gott "utan syrgas". När man sen "i det finstilta" upptäcker bivillkoren hon glömde i annonseringen känner man sig faktiskt lurad som konsument.
Artikel/Blogg:
Ny stil i de höga bergen - framsteg eller baksteg?
2011-05-17 11:15 från zzeezz :
Helt rätt, bra skrivet igen.. Vad tjänar det till om man dör om man har sygas eller inte. " Jag dog på toppen av berget men jag besteg berget i alla fall utan syrgas". Var och en ska ta med sig det hon eller han tror sig behöva för att klara sig upp och ner. Är det för mycket utrustning så får man väl träna mer så man klarar sig utan en del utrustning eller helt enkelt välja en annan utmaning. det viktigaste är ju att man är ärlig och står för det man gör. Går man med syrgas i första hjälpen utrustningen ska man säga det & stå för att man gjorde det.
Artikel/Blogg:
Anneli och Aconcagua 2009, del 2
2011-05-17 08:58 från Öhrnell :
Intressant att läsa dina funderingar kring varför du går ensam. Jag resonerar på liknande sätt, men i helt andra sammanhang, och känner igen stigmatat i att tvingas försvara den självvalda ensamheten i något som andra anser vara en aktivitet som per definition kräver medhavt sällskap.
Artikel/Blogg:
Ny stil i de höga bergen - framsteg eller baksteg?
2011-05-16 16:16 från OBD :
Jag säger bara det, heja, heja, heja!
Artikel/Blogg:
Anneli och Muztagh Ata 2010, del 7
2011-05-16 10:14 från Henke stj :
Häftigt! Som jag ser det uppfyllde du alla resans mål. Du fixade allt själv och var stark nog att avbryta i tid. Äventyr handlar om upplevelser och inte om toppar. Spännande skrivet.
Artikel/Blogg:
Professionell svensonvärstingäventyrare?
2011-05-13 12:19 från brigas :
Ett är säkert;man blir väldigt nyfiken på att veta än mer om dej,trots många bilder från barndom,alla tuffa och spännande bergsresor. Hur behåller man drivet och en så imponerande fysiktoch förmåga att träna hårt och mycket trots sjukdom som verkar nog så envis.
Artikel/Blogg:
Professionell svensonvärstingäventyrare?
2011-05-13 11:23 från äventyrssugen :
På något sätt känns det som det skulle räcka med "Anneli Wester". Du står i en klass för sig hur vanlig du än är:-)
Artikel/Blogg:
Varför orsakar de höga bergen ett sånt liv?
2011-05-11 17:36 från seobserver :
Friluftare är väl sådana som är ute i det fria och vet på ett hum var de är. Äventyrare är väl sådana vi alla varit någon gång när vi inte riktigt visste var vi var ett tag. Det du skrivit ovan var görbra! Snudd på toppenbra, men du hade ju redan rätt kommentar om närsk-tarna..... go tur framåt!
Artikel/Blogg:
Varför orsakar de höga bergen ett sånt liv?
2011-05-11 11:49 från Thomas Traneving :
Precis. Är det vilken utrustning man har som är avgörande? Är det hur många "beundrare" man har som avgör? Det här med äventyrare på visitkortet tycker jag faktiskt är lite lustigt. Tror jag ska skaffa mig ett eget där det står äventyrare. Här på "mitt kontor" är jag värsta äventyraren enligt de övriga. Det kanske är en kvalifikation??? Att andra tycker att man är ute på äventyr??!! =) Bra blogg btw! /H
Artikel/Blogg:
Varför orsakar de höga bergen ett sånt liv?
2011-05-11 09:51 från Thomas Traneving :
Funderar ofta på vad som gör att vissa kan titulera sig äventyrare. Vad gör dem till mer äventyrare än en människa som är ute i skog och natur varje vaken minut? Är man äventyrare för att man inte befinner sig på hemmaplan? Är man äventyrare för att man håller sig på lite högre höjder? Ett äventyr är ju vad man själv gör det till. För någon som aldrig lämnat asfalteradevägar är tanken på att få tända en lägereld ett äventyr. Sådant funderar jag mycket på just nu.........kul med funderingar =) /H
Artikel/Blogg:
Varför orsakar de höga bergen ett sånt liv?
2011-05-10 17:21 från avslutad121010 :
Myyyyyycket bra.......mycke bra!
Artikel/Blogg:
Varför orsakar de höga bergen ett sånt liv?
2011-05-10 17:17 från umemorgan :
Håller med. Bäst hittills!
Artikel/Blogg:
Varför orsakar de höga bergen ett sånt liv?
2011-05-10 17:01 från asp :
Skitbra...
Artikel/Blogg:
Varför orsakar de höga bergen ett sånt liv?
2011-05-10 16:46 från avslutad201208 :
Det bästa du har skrivit... någonsin!
Artikel/Blogg:
Heja, heja, heja!!
2011-05-03 19:38 från Ahkká :
Bra med konstruktiv kritik, mkt bättre att säga ifrån på ett bra sätt än att hålla käften och sura! Skickar man dessutom vitsippor sen så är det ju ännu bättre! :)
Artikel/Blogg:
Anneli och Aconcagua 2009, del 1
2011-04-29 18:37 från Bulingen :
Som vanligt är det intressant läsning som bjuds! Kan också konstatera att Aconcagua är en helt annan värld att vistas i, jämfört med de fjällvandringar jag gör här hemma. Ser fram emot nästa del av berättelsen.
Artikel/Blogg:
Anneli och Aconcagua 2009, del 1
2011-04-29 15:54 från Jonn Lantz :
Tänkte på inledningen - varför beskriva Acon som ett "promenadberg"? Det är inte så enkelt som det verkar. Klätterkrux (dvs inte för svåra...) gör inte berg så mycket svårare totalt sett. Acons krux ligger i vind och väderutsatthet, där det står sig rätt bra. Berget har ett oförtjänt dåligt/trivialiserande rykte. En osupportad tur till denna topp är inte trivial. En tur utanför normallederna avancerad.
Sida: Första Föreg. 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 17 Nästa Sista 

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg