Tackar för denna fina och uttömmande info.
MVH Tony
MVH Tony
Memme; sa:..... Den extra tillskottet av signaler behövs väl också mest om man vill hålla signalen i skog (jag återkommer med en ovetenskaplig rapport om effekten i signalskugga) eller stoppa GPS-en i fickan eller om man skall lägga in en viktig waypoint (kanske ta ut koordinaterna för en geocache). Huvudanvändningen blir väl annars i bil, särskilt i vissa bilar där vindrutan är metallbelagd för att ta bort imma (?).....
apersson850; sa:Metallbelagda rutor har man för att minska solinstrålningen. Jag har kört en Opel Zafira i Frankrike, den var omöjlig med GPS i framrutan. Det stod dessutom i bruksanvisningen till bilen. De hade lämnat ett hål i beläggningen bakom backspegeln, så att man kunde sätta transpondrar till motorvägsavgifter där.
Anders
Kurvan; sa:Funktion och nytta går väl hand i hand.
Eftersom min erfarenhet är att Anders Persson inte brukar snacka i nattmössan, tvärtom har han hittills alltid gett ett kompetent intryck, blev jag nyfiken.Kurvan; sa:Nej, jag tror du snackar i nattmössan!![]()
PR; sa:Olika tillverkare kan dessutom ha optimerat mottagningen för olika miljöer: staden, skogen och i en bil med belagda rutor är tre helt olika problem som det säkert finns många olika lösningar för.
/Runar