"Vita Blixten"

Hej Alla!
Jag undrar ifall någon vet om det går att få tag i ett par korta vita blixten. Tycker mig minnas att det fanns en variant som användes av pansarvärnskillarna när jag gjorde lumpen för typ tjugo år sedan. De skidorna var betydligt kortare än den vanliga modellen som vi andra drog runt på.
Tacksam om någon har något tips.
Mvh. /Johan

Det finns att få tag på då och då...brukar kosta lite mer än den vanliga men för det lilla priset kan det knpsta spela någon roll.

Mn varför skulle du vilja ha ett par av dem, de är breda och otympliga jämfört med orginalet?

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Tack för svaren. Jag får hålla ögonen öppna och hoppas att det dyker upp någon annons någonstans.
Tanken var att använda dom till jakt i snårig och småbruten skogsterräng. Korta och breda skidor skulle då kunna fungera istället för snöskor (Har provat. Gillar inte...) när man bara rör sig kortare sträckor i djup snö.
Mvh /Johan

Sundins korta breda skidor

Jag har ett par gamla Sundins-skidor i trä med plastbelag. De är korta, breda och vallningsfria. Bindningen är också en bra typ av kabelbindning med spännrem som funkar fint med stövlar och kängor. De borde funka fint. Kanske kan vara ett alternativ om du hittar några. Mina får du dock inte ;)

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.