Vintertur i Värmland

Vi planerar att gå en 4-5 dagars tälttur i västra Värmland i slutet av februari.
Eftersom vi har hund med oss undrar jag om ni vet områden där det kan finnas skoterspår, i fall snöförhållanden blir för svåra för hunden.
Vi har funderat på Glaskogen, men kan även åka längre norrut!

Tacksam för tips!
Mvh
T

Inte västra Värmland, men...

... åt samma håll (åtminstone om man bor i Örebro) ligger Säfsen med fina skidspår och en hel del skoterspår.
Jag har själv använt området som träning inför vinterfjälltur. Rekommenderas!

HåkanF

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
Vi åker nog till Säfsen i år också till påsk men det var inte så mycket till fjällkänsla tyckte jag. Platt och mest skog fast det kanske känns annorlunda om man tar en dag eller två i slalombacken så man kommer upp litegrand.

Vi åker nog till Säfsen i år också till påsk men det var inte så mycket till fjällkänsla tyckte jag. Platt och mest skog fast det kanske känns annorlunda om man tar en dag eller två i slalombacken så man kommer upp litegrand.
Nej, absolut ingen fjällmiljö, men det finns det knappast i västra Värmland heller...

HåkanF

inget färdigt i Glaskogen

Ursäkta jag kommer in lite sent. I Glaskogen finns inga färdigprepparerade spår vad jag känner till. Däremot finns förståss ett och annat skoterspår. Men man vet aldrig vart och hur långt.

Aktuellt

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.