Vindskydd längs skåneleden

Hej

Jag ska ut på ett par dagars vandring på Skåneleden, ut på Bjärehalvön. Jag funderar som bäst på om man ska ta med sig tält (jag kan låna bra tält av kompisar om det behövs) eller om man klarar sig med vindskydd.

Är det någon som vet hur gott om vindskydd det är, hur bra de är samt hur fulla de är såhär års?

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Jag vandrade på skåneleden i början av ugusti förra året. Jag var själv i alla vindskydd utom ett, där var det två andra människor så det var ju inte jättegott om folk.

Tackar för tipsen!

Såhär med facit i hand, om någon annan är intresserad, kan jag berätta att det var väldigt lite folk där generellt. Vi gick Åsljunga till Båstad, och stötte bara på lite folk vid ett av vindskydden, annars helt tomt.

Ett annat tips: Använd rejält vattentäta skor! :(

Åsljuga till Båstad är ju inte på Bjärehalvön.... Det är snarare på Hallandsåsen.
När jag vandrade på Bjärehalvön (Båstad-Torekov) stötte jag på en hel del vandrare, men på Hallandsåsen såg jag inte en enda...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips