Vindskydd längs skåneleden

Hej

Jag ska ut på ett par dagars vandring på Skåneleden, ut på Bjärehalvön. Jag funderar som bäst på om man ska ta med sig tält (jag kan låna bra tält av kompisar om det behövs) eller om man klarar sig med vindskydd.

Är det någon som vet hur gott om vindskydd det är, hur bra de är samt hur fulla de är såhär års?

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
Jag vandrade på skåneleden i början av ugusti förra året. Jag var själv i alla vindskydd utom ett, där var det två andra människor så det var ju inte jättegott om folk.

Tackar för tipsen!

Såhär med facit i hand, om någon annan är intresserad, kan jag berätta att det var väldigt lite folk där generellt. Vi gick Åsljunga till Båstad, och stötte bara på lite folk vid ett av vindskydden, annars helt tomt.

Ett annat tips: Använd rejält vattentäta skor! :(

Aktuellt

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Åsljuga till Båstad är ju inte på Bjärehalvön.... Det är snarare på Hallandsåsen.
När jag vandrade på Bjärehalvön (Båstad-Torekov) stötte jag på en hel del vandrare, men på Hallandsåsen såg jag inte en enda...

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.