Vindelfjällen

Boken med titel som ovan, skriven av Claes Grundsten, reas för 49 kronor hos nätbokhandeln bokus. Fraktfritt var det visst också!

Det är särtrycket från "Vandra kungsleden 3 - Vindelfällen" och den fungerar utmärkt som fälthandbok.

Men den dagen huvudverket finns till försäljning kommer jag att jubla. Jag har sökt Grundstens Vandra kungsleden-böcker med ljus och lykta på antikvariat i Sverige i flera års tid nu och hittills endast fått tag i den första - Kebnekaise.

eldaniel; sa:
Ett annat fynd är Svenska Toppturer, även den 49kr (adlibris).Det är bara att shoppa!
/Daniel

Nja jag hittar den inte? Bara till ordinarie pris.

Själv köpte jag i år "Adjö herr Muffin" och "Den nya nordiska floran". :) Men det vore kul med någon fjällbok också..

Svenska Toppturer ligger under reaböckerna, geografi och resor...Jag fick hem den och Grundtens Vindelfjällen i torsdags. Riktigt härlig vinterläsning!

/Daniel

eldaniel; sa:
Svenska Toppturer ligger under reaböckerna, geografi och resor...Jag fick hem den och Grundtens Vindelfjällen i torsdags. Riktigt härlig vinterläsning!

/Daniel

Då hade du tur, för den finns verkligen inte bland adlibris reaböcker! Jag har kollat igenom ett par gånger nu.

Jag säger inte att du ljuger! :)

Det måste ha varit tillfälligt hos adlibris, eller så missförstår vi varandra. Synd att man missade det.

(Korrigera mig gärna!)

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips