Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Inte riktigt vindbyxor men kommer att testa såna här åtminstone uppe på kalfjället så får jag se om det är något att ha. Ifall det är intressant så kan jag säga vad jag tyckte om det på två-tre veckor
Jag brukar ha Trimtexbyxor typ överdrag med långkalsonger om det behövs och tycker det är klart det bästa. Torkar snabb och mycket lätta. Man lockas dessutom inte till att ha massa saker i fickorna. Till min förvåning klarar de även myggen utan långkalsonger.
Trimtex byxor är sköna och lätta att vika upp. Överväger även jag att vandra i mina löparbyxor (Newline) istället för vandringsbyxor. Mina trimtex är inte helt vindtäta tyvärr.
Trimtex byxor är sköna och lätta att vika upp. Överväger även jag att vandra i mina löparbyxor (Newline) istället för vandringsbyxor. Mina trimtex är inte helt vindtäta tyvärr.
Nä vad bra för det finns vissa ställen innanför byxor där jag svetsa. Är det så risigt väder att jag inte vill ha ventilation åker regnbyxor på. Jag har nog oftast mer problem att det är för täta byxor.
Jag har faktiskt gjort en "first ascent" på ett berg i Kina (strax under 6000m) iförd ett par vindbrallor som jag köpte på ett lågprisvaruhus i Paris för en 50-lapp eller något i den stilen. De var jättesköna och hur bra som helst. (Hade ett underställ i merinoull under).
Nu ska jag cykla runt Kalahariöknen i höst och kommer att ha de här när det är för kallt för shorts (jo, det kan bli kallt, t o m snö på vissa ställen längs den rutten): http://www.outnorth.se/dobsom/r-90-pant-m-black.php
Har under åren fått rätt många kommentarer om min gylfpinne, men jag är såpass gammal att det kan jag ta.
Har prövat i varmare klimat att gå i shorts men jag blev för bränd på benen. Ursprungsbefolkningarna som klär på sig har upptäckt något väsentligt.
Cykelkläder är rätt funkis att gå i om man vill få ner vikten. vindtätt framåt och luftande bakåt, nästan som fördelningen av svettkörtlarna.
go tur
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...