Vilken stöttålig mobil?

Har en Samsung xcover 271 å jag är super nöjd! för det jag tänkte använda den till dvs RINGA med allt lull lull funkar men det är ju inte "upp to date" men vem FAN bryr sig?!?!?! vi har den ju för vi är i naturen, i storstan använder jag en Iphone istället. som sagt har både trampat tappat klämt dränkt glömt i snön å den fungerar fortfarande standby tiden är fenomenal å sen den inbyggda ficklampan är världigt behöndig

Köpte den för 1269 på Elgiganten så priset är mer än överkomligt!

som sagt om man inte ska sitta i skogen kolla facebook kolla tv med den så köp något annat kanske? men facebook appen fungerar perfekt samma med twitter, kan lagga till ibland men vem har brottom att kolla facebook i naturen? ;) att ringa gör den snabbt å smidigt hörs bra oavsätt vilken misshandel jag utsatt min för

/Matte

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Gammal är Äldst

Använder mig av en Ericsson T39 med högprestanda batteriet får jag en standby tid på: över 3 veckor, pratstund: över 25 timmar

Har satt på en utdragbar antenn på den, blir ännu bättre mottagning, etc, om man jämför med mobiler utan...

Den andra telefonen på bilden är en Ericsson T600 (tidigare modell T66), Ericsson minsta mobil någonsin

Funkar att ringa & smsa med, behövs inget annat ute i skogen

Bilagor

• DSC03537.jpg
    DSC03537.jpg
    95.4 KB · Visningar: 1,528
Som trådskapare kan jag konstatera att köpet av Samsung B2100 var ett felval. Första året hade jag usel taltid(ca 15 min). Fick då en ny mobil där mikrofonen va paj som gjorde att folk inte hörde mig. Siba har nu tillslut tagit tillbaka telefonen mot ett presentkort.

Så nu ska jag köpa en ny igen. Står emellan Samsung B2710 eller Sony Ericsson Active. Är det någon därute som har någon feedback på dessa två?

Lutar kanske åt Sony Ericsson Experia Active. Någon som vet om alarmet funkar när den är avstängd så man kan använda den som väckarklocka?

På min senaste Ericsson funkade det inte.

Nope http://www.sonyericsson.com/cws/sup...ect/alarmnotworking/xperia-active?cc=gb&lc=en

Min X10 mini fixar inte heller det så det är nog Smartphone/Android snarare än telefonen.

Ok. Tack.

Skumt det där. Tror inte att bara jag som anväder mobben som väckarklocka. Och jag vill kunna stänga av så man inte blir väckat av någon fyllskalle en nått Telia massutskick.

Redan när man köpte första mobben på 90-talet hade ju mobilerna den funktionen.

Sonim XP3

Jag sällar mig i den kritiska skaran till Sonim. Fullständigt ologiska och krångliga menyer. Som tidigare Nokia och Ericsson-användare blir det helt orimligt att försöka knappa ner ett sms, då man kan vara tvungen att använda tre, fyra knappar för att växla mellan siffror, stora eller så bokstäver. Finner mot förmodan T9 rätt ord måste du komma ihåg att bekräfta för att sätta in det i meningen. Att bekräfta är då samma tangent som mellanslag på Nokia. Nej, min fina telefon med den långa passningstiden ligger nu som telefon nummer två. Allt emedan jag införskaffade en ny Nokia för vardagsbruk.

Min Samsung B2100 hade ä före å i alfabetet. Hyffsat irriterande och menysystem under all kritik. Men stötålig är den. Det kan man inte ta ifrån dem.

Håller med. Jag har en X10 mini privat och en jobb-Blackberry 9780 som är super som jobblur. Den har en speciell Bedside Mode där man kan tweaka ALLT - grymt trevlig lur men ingen tålig outdoorpryl dock. En vattentålig BlackBerry hade varit den ultimata luren.

Skumt det där. Tror inte att bara jag som anväder mobben som väckarklocka. Och jag vill kunna stänga av så man inte blir väckat av någon fyllskalle en nått Telia massutskick.

Ok. Tack.

Redan när man köpte första mobben på 90-talet hade ju mobilerna den funktionen.

Håller med. Det är nog det jag stör mig mest på med min motorola defy. Vill inte ha den liggandes igång på natten, så det blev till att skaffa en vanlig hederlig väckarklocka...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips