Tålig mobiltelefon med bra kamera?

Min mobiltelefon gick precis sönder. Nu tappade jag den visserligen inte på en klippa eller i gytja utan det var ettåringen som gick loss, men vill denna gång ha en riktigt slittålig apparat passande för friluftsbruk.

Trivs väldigt bra med en väderresistent systemkamera och söker en motsvarande tålig mobil. Den behöver vara utrustad med bra kamera.

Jag har fallit för Cat S60 men dess kamera tycks få dåliga betyg? Alternativ?

Vad får jag annars om jag stoppar t ex en Samsung Galaxy S7 som är vattentålig (funkar skärmen i regn är frågan?) och har bra kamera i något "certified military grade"-heavy duty case typ Spigen? Hur stöttålig blir den? Kan ni rekommendera något case?
 
Min mobiltelefon gick precis sönder. Nu tappade jag den visserligen inte på en klippa eller i gytja utan det var ettåringen som gick loss, men vill denna gång ha en riktigt slittålig apparat passande för friluftsbruk.

Trivs väldigt bra med en väderresistent systemkamera och söker en motsvarande tålig mobil. Den behöver vara utrustad med bra kamera.

Jag har fallit för Cat S60 men dess kamera tycks få dåliga betyg? Alternativ?

Vad får jag annars om jag stoppar t ex en Samsung Galaxy S7 som är vattentålig (funkar skärmen i regn är frågan?) och har bra kamera i något "certified military grade"-heavy duty case typ Spigen? Hur stöttålig blir den? Kan ni rekommendera något case?

Kör på.Samsung S7 och LIFEproof skal. Både telefon o skal är vattentäta....oförstörbar kombo.

Jag kör med S5 NEO en ny vattentät variant av S5 med helt ok prestanda.Är som en S7 om man inte behöver klös i processorn
 
Flera av Sonys Xperia X modeller är IPklassade (dock inte alla - t ex är min X compact inte officiellt IPklassad av Sony) om det är vattentålighet du är ute efter. Men söker man på nätet så verkar det som att de är tillverkade vattentåligt men Sony vill inte hantera alla garantiärrenden som skulle uppstå om de officiellt skulle var IPklassade. Säljs min mobil hos en viss japansk operatör så är den IPklassad och troligen väljer operatören där att ta vattenskade-diskussionerna. Mycket spekularande i ovan.
Dock är mobilerna nog inte mer kraschtåliga än vanligt.

Vad som är bra nog kamera för dig kan inte jag avgöra.

Här brukar specifikationer vara hyfsat korrekta och uppdaterade enligt min erfarenhet:
http://www.gsmarena.com/

Lycka till med ditt val!

/Patrik
 
Efer att tappat (och dräpt skärmen) på två Sony xperia Z (en 3a och en 5a) inom loppet av 2 år köpte jag en Homtom HT20. Kinamärke, fick den för en tusenlapp lite drygt, ink tull och frakt.

Den är lite b-ig på några plan, har inte fått SD-kortet att funka, 3,5 mm-kontakten verkar inte riktigt frisk och den startar om när man tappar den i golvet, men den pallar förvånansvärt många timmars pokemon-goande i kallvädret, samt 4-åriga dottern satt och jagade pokemon med den en timme i typ nollgradigt snöfall. Telefonkraken låg i en vattenpöl med dyngsur skärm, men fångade fortfarande snällt pokemon :D.

+ Skärm som faktiskt funkar bra dyngsur. Inga problem att fånga pokemon i regnet här inte.
+ Bra batteritid
+ Stöttålig
+ "Svårtappad" design
+ Levereras ink nån skärmskyddsplast
+ Billig

- Fortfarande inte fått den att köpa mitt SD-kort
- 3,5 mm-kontakten mår inte bra
- Inte särskilt bra kamera.
- Fick mecka lite med inställningarna innan den gick med på att roama till Danmark, men det var som sagt bara inställningar.
- Inte världens snabbaste och mest responsiva mobil (å andra sidan bytte jag från Sonys ~premiummodeller till denna, så det handlar ju om förväntningar också).
 
Jag har kört med CAT S15 i åratal - och ännu har jag inte lyckats ha sönder den. Skulle inte falla mig in att använda kameraeländet i den - den är en TELEFON för folk som inte kan få vanliga, smartare, telefoner att överleva arbetsmiljön. Kamera har jag en riktig...
Hade en SONIM tidigare (min andra - den första lyckades jag faktiskt ha sönder! - så 1:an byttes utan kommentar en dryg vecka innan treårsgarantin gick ut) och caterpillaren är bara nästan så tålig som Sonimen var. Min Cat skulle jag inte 'tappa' från andra våningen ner i asfalt, det gjorde jag med Sonimen bara för att testa - dom påstod ju att det skulle gå (och omfattas av garantin!)...

En Cat är en OK TELEFON, men inte en konkurrent till dagens överdrivet smarta leksaker.
Den är en TELEFON med större skärm för MÄN som ARBETAR utomhus.
 
Vad får jag annars om jag stoppar t ex en Samsung Galaxy S7 som är vattentålig (funkar skärmen i regn är frågan?) och har bra kamera i något "certified military grade"-heavy duty case typ Spigen? Hur stöttålig blir den? Kan ni rekommendera något case?

Det tycker jag låter som en bra lösning, om du är nöjd med kameran. Stöttåligheten lär räcka under förutsättning att man är "normalt försiktig" och inte kastar omkring den i onödan.
 
Har en kamrat som simmar och har fotat en hel del med Samsung S7 i vattnet t o m i saltvatten vid Lofoten.

Bilderna blir bra.

Thurw
 
Kolla in deras hemsida - dom marknadsför sig mot amerikanska byggjobbare, anläggningsarbetare och sånt
- då blir beskrivningarna så där.

Och eftersom min Caterpillar B15 överlevt mitt utearbetande, precis som min Sonim lätt gjorde, så listade jag ur minnet upp deras förväntade användarspecifikation... Här i mellanmjölkiga Sverige var/är det säkert inte PK...
 
Skal...

...min iPhone ligger i ett fukt- och stötskyddat skal. Fungerar perfekt. Så lösningen med skal kommer jag att fortsätta med.

...den har klarat flera fall och studsat omkring på betonggolv. Och regn är inget problem, däremot blir ju touchfuktionerna lätt berusade när det är blött.

//J
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
plast Tålig mobiltelefon Utrustning allmänt 34
Psycoboy Tålig mobiltelefon Utrustning allmänt 24
DoktorGlas Lagom tålig drybag Utrustning allmänt 11
MartinR Tålig och vattentät telefon, alternativ till en Xcover3 ? Utrustning allmänt 8
Heisenberg Är på jakt efter en tålig vandringsstav. Utrustning allmänt 10
tango Tips på bra tålig walkie-talkie PMR-bandet Utrustning allmänt 34
skyspy Vilken klocka är mest tålig? Utrustning allmänt 131
Damberg Samsung B2700? Tålig mobiltele Utrustning allmänt 3
masode Tips på tålig mobil? Utrustning allmänt 5
andepande tålig mobil?? Utrustning allmänt 17
Elvah Vilken är den lättaste fungerande mobiltelefonen just nu? Utrustning allmänt 28
Dan B Mobiltelefon. Blackview BV6000. Utrustning allmänt 16
acker Solcellsladdare för mobiltelefon med USB Utrustning allmänt 6
spix mobiltelefon för friluftslivet... Utrustning allmänt 44
MickeOlle Mobiltelefon Utrustning allmänt 13
mca0106 Kastantenn till mobiltelefon Utrustning allmänt 8
IslandTraveller Lämplig mobiltelefon för utomhusbruk? Utrustning allmänt 24
avslutatmedlemskap160620 AA batterier i Powerbank ladda kamera Utrustning allmänt 8
CptChernobyl Solcell + Kamera på fjället, funkar det? Utrustning allmänt 21
desireman Funderar på vilken kamera är bäst att köpa för vandring? Utrustning allmänt 83
soppatorsk kamera på vintertur Utrustning allmänt 4
klot KAMERA?? Utrustning allmänt 31
gmg kamera Utrustning allmänt 3
huuru vädertålig DV-kamera Utrustning allmänt 1
flooke vad känner ni om denna kamera? Utrustning allmänt 9
jon karl digital kamera Utrustning allmänt 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.