Mobiltelefon. Blackview BV6000.

S

Hm. Jag har en polare i HK. Undrar vad den kostar där? ;)

Hittat den för 124 dollar på Aliexpress. (Litet svårt att få support från dom om något skulle hända, men när hände något med en mobiltelefon senast?)

Jag tycker nog att skärmen är i minsta laget om den skall fungera som GPS också men å andra sidan finns många dedicerade GPS:er som inte har större skärm. Intressant produkt.
 
Jag tycker nog att skärmen är i minsta laget om den skall fungera som GPS också men å andra sidan finns många dedicerade GPS:er som inte har större skärm. Intressant produkt.

Har 4.8 nu. Ingen stor skillnad men mindre känns ju lite åt fel håll. Den är ju tung. Större skulle så klart vara ännu tyngre om den var större och också göra batteritiden sämre.

Den klarar bara max 34 GB externt minneskort. Det är lite begränsande för mig.

Nån som hittat varför den listas till två olika priser på den finska sajten?
 
Jag fick en sån där av en kompis som köpt den på aliexpress. Ren skit
Första fukten så funkade inte volymen längre utan gick ned till noll automatiskt, hela tiden. Inga fukttätningar till batteriluckan... Rent skräp.
 
Dom olika priserna beror på.

https://www.e-ville.com/sv/content/97-tullen

Tull och moms
Kommer jag att behöva betala tull eller moms?

e-ville skickar dina varor från antingen Shenzhen i Kina eller från lagret i Finland. Vi köper in produkterna direkt utan extra mellanhänder från fabriker och leverantörer i Kina, vilket är utanför EU-området, och det är en stor anledning till att vi kan erbjuda dig så konkurrenskraftiga priser. Alla e-villes produkter går igenom den svenska tullen och du kan eventuellt behöva betala moms. Läs mer nedan.

Moms

Från vårt lager i Finland kan du beställa produkter utan att behöva fundera på moms och extra avgifter. Alla våra produkter i vårt finska lager har momsen färdigt påslagen på priset. Paketen blir således aldrig föremål för tullavgifter, eller tillhörande kostnader. Dessutom har du paketet till hands betydligt snabbare än om vi skickar från vårt centrallager i Kina.

Alla våra priser med leverans från Kina har 0% moms pålagt på priset. (Hong Kong/Shenzhen har ingen moms på sina varor). Normalt är leveranser under ett värde av 210-250 SEK (22€) skattebefriade och en produkt med ett värde över ca 220 SEK kan bli momspliktigt med 25% moms som betalas av kund när försändelsen anländer till Sverige. Dessa värden på 210-250 kronor är endast riktgivande och enligt svenska tullen så borde alla försändelser oavsett pris bli belagda med moms, men det är oftast varor med högre värde som faktist blir momsbelagda i slutändan.
 
Tull o moms

Vid privat import från Kina verkar 50 dollar vara gränsen innan det blir tull och moms. Det här verkar kineserna känna till så det är många varor som aldrig kommer över det värdet på den specifikation som sitter på paketet .
 
Här i Sverige är det så att om ett företag säljer 1000 st av en produkt och 3 st av dom går sönder så skriker 2 st av dom på internet och dom 997 andra hör man aldrig av.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.