Samsung B2700? Tålig mobiltele

Någon som köpt denna och kan recensera? Det kliar lite i fingrarna.

Från samsung: Det är en tålig telefon som står emot damm, smuts och vattenstänk. Med stor display, höjdmätare, kompass, stegmätare, inbyggd ficklampa, mp3-spelare, 2mpix kamera etc.

En hyffsat modern och "tålig" telefon med andra ord. Denna är ju i gummiaktig plast runt om. Var och klämde på en i butik och operativet kändes väldigt snabbt.

Hade en Nokia 5500 sport förut, den var nog en av de sämsta telefonerna jag haft, mjukvaran sög verkligen och knapparna lossnade. C702 har inte heller fått så bra kritik, mjukvaruproblem och färg som släpper.

Kan detta vara något?

http://www.samsung.com/se/consumer/...&subtype=mobilephones&model_cd=GT-B2700YKAXEE
 
Jag köpte en sådan och lämnade tillbaka den efter en vecka. Den var säker så tålig som reklamen utllovade men jag tyckte att den rent handhavandemässigt var en katastrof. Programvaran i den verkade långt ifrån färdig eller genomtänkt. Menyerna gick inte att visa i något annat än ett halvhysteriskt högkontrastläge som blinkade fram med epilepsivarning som följd. Jag har den tidigare modellen och tyckte den var klart trevligare att hantera trots att den saknar nästan alla inställningsmöjligheter och funktioner. Så jag rekommenderar att du provkör den ordentligt innan ev köp.

/Robban
 
Jag köpte en sådan och lämnade tillbaka den efter en vecka. Den var säker så tålig som reklamen utllovade men jag tyckte att den rent handhavandemässigt var en katastrof. Programvaran i den verkade långt ifrån färdig eller genomtänkt. Menyerna gick inte att visa i något annat än ett halvhysteriskt högkontrastläge som blinkade fram med epilepsivarning som följd. Jag har den tidigare modellen och tyckte den var klart trevligare att hantera trots att den saknar nästan alla inställningsmöjligheter och funktioner. Så jag rekommenderar att du provkör den ordentligt innan ev köp.

/Robban

Det är så synd att (nästan) alla telefoner släpps innan dom har bra mjukvara... Jag kände inte igen mig i detta men jag har bara provar den en gång. Ris väger oftast tyngre än ros när jag ska köpa något.


Någon som har en c702 och vet om dom kommit tillrätta med problemen?
 
Jag har en SE C702 och jag tycker att den fungerar okej. Har nu haft den ca ett halv år. Har behövt starta om den någon gång i mellan åt (brukar behöva det efter ca 2-4 veckor, men det varierar, ofta blir det att jag ändå startar om den av andra anledningar, så jag tycker som om de har kommit till rätta med problemet). Den är seg emellan åt när man använder flera saker samtidigt(t.ex musikspelaren och gps'en) men det tycker jag inte gör så jätte mycket(de har nog vägt batteri tid mot kraften i telefonen).

Hittills har jag inte använt den under någon längre period ute, bara på dags aktivitet. Det har blivit att den har legat i ytter fickan på en regn jacka när jag cyklat och det har regnat(eller snöat, har sket att massor med gånger) och då har jag tagit upp i regnet kanske några minut ibland. Jag har aldrig tvekat att använda den oskyddad i regn eller snö, även om det ösregnar. Jag har också låtit den ligga i badrummet när jag har duschat varmt o länge utan problem. Den har fungerat relativt bra hittills. Jag har också haft den på mig när jag har gjort andra saker, men inget extremt än.

Dock började den stänga av sig för någon vecka sen av okänd anledning(har hänt någon gång under en månadstid). Tror att det beror på att den fick någon lät distinkt stött. Ska se om det blir vid fler tillfällen och i sådan fall kanske skicka in den på reparation.
Angående att färg nöts bort har jag råkat ut för det lite granna, dock så beror det nog på att nycklarna har legat o skavt emot den.

Tycker att den fungerar bra för det jag ska ha den till, lite seg emellanåt(men då är det bara tänka på batteritiden). Den har gjort sitt jobb som den ska(förutom nu på slut som den stänger av sig, men jag får se hur det blir fram över). Har använt den mycket till att lyssna på musik på och surfa (både på den och med dator).

Jag skulle säga att det här är en telefon med många avancerade funktioner som är regntålig(vilket alla mobiler borde vara). Fungerar för den person som behöver någon telefon som tål lite mer än en vanlig men samtidigt behöver lite mer funktioner än de enklaste har. Man ska dock tänka på att den bara är regn skyddad och inte stött skyddad. Därför kanske den inte passar jätte bra att använda till utelive när man gör något mer "krävande".

Hoppas att jag svarade på det du undrade om den.

/Viktor
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.