Vilken nice-to-have utrustning följer med er på tur?

Bok! Och kortlek. Ett tag följde en miniradio med, typ stor som en bankdosa, men efter att ha blivit utsatt för ett skyfall så hämtade den sig aldrig... Å så choklad så klart, men det räknar jag nästan som "nödvändig utrustning" ;)

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Har faktiskt släpat med mig 1 liter rödvin med tilltugg på fjällvandring. Kändes värt när vi körde en stugtur och slapp bära tält mm.
Och ju mer du dricker på kvällen ju lättare blir packningen nästa dag! Iofs blir huvudet tyngre så det kanske går på ett ut.. ;)

Exped-kudde (UL-M)
Dagbok penna
Zeta:s 10cl olivoljeflaska med 16 år whisky
Bregott extra saltat i tub

Kamera och tre batterier två gluggar 17-70,120-400
Flugfiskespö klass 5 med lite flugor.
Whiskey.
någon guidebok över området.

Mmm

Vinterturer brukar en prinsesstårta sitta fint!
d7ed80258c0f9a722c5a2d5410c0a51b.jpg

På flerdagars fjälltur gärna torkat renkött. Lite getost och en bit parmesan är trevligt i maten.

Anteckningspapper och penna för att kunna förbereda en färdrapport + förstås en kamera med extra batterier.

Thure

Plockar med mig lite extra godis för kvällens lägereldssittning samt en bok ( ofta pocket för formatet )

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips