Vilken lundhagsmodell är detta ?

Hejsan..

Hittade dessa på tradera: http://www.tradera.com/LUNDHAGS-KANGAN-stl-48-auktion_342468_141578525

Vad är detta för modell ? Säljaren hade inga svar att ge på mina frågor mer än han tyckte jag skulle köpa dom (såklart) och att det var ull på sidorna..

Ser enligt mig ut som om dom är tänkta som vandrings och skidåkningskängor..

Min tanke var, eftersom dom är så stora (Mina vanliga Lundhags är 43) att kanske köpa dom och sen köpa innerskor eller göra egna i fårskinn och ha dom som vinterkängor.. Vad tros om det ?

mvh // Johannes
 
Är de i bra skick - varför inte. Troligtvis skulle det gå i en filtsko från jörnkängan om du har storlek 43 och de är storlek 48. Kan knappast bli varmare =)
 
Skulle förvåna mig om det var lundhags. De har väl inte gjort ullskor? Dessutom har de inte använt sig av en söm mitt på tårna. Det gjorde däremot graninge.
 
Jag vet inte om de gjort ullkängor, de har precis kommit med en modell med ull i sidorna som denna men om de har haft det "förr" har jag ingen aning om..

Får hoppas på att det finns någon som med säkerhet vet :)

mvh // Johannes
 
Jo det är Lundhags mkt troligt. De har haft filtskor av detta slag länge. Exakt beteckning kan jag inte, kanske enklast att mejla/ringa Lundhags ;)..?

//J
 
Hejsan..

Hittade dessa på tradera: http://www.tradera.com/LUNDHAGS-KANGAN-stl-48-auktion_342468_141578525

Vad är detta för modell ? Säljaren hade inga svar att ge på mina frågor mer än han tyckte jag skulle köpa dom (såklart) och att det var ull på sidorna..

Ser enligt mig ut som om dom är tänkta som vandrings och skidåkningskängor..

Min tanke var, eftersom dom är så stora (Mina vanliga Lundhags är 43) att kanske köpa dom och sen köpa innerskor eller göra egna i fårskinn och ha dom som vinterkängor.. Vad tros om det ?

mvh // Johannes
Vintern 2002 genomförde jag min första vintertur i fjällen: Abisko - Keb. När vi övernattade i Tjäktjastugan stötte vi ihop med ett par fransmän som vandrade i motsatt riktning - med snöskor! En av dem hade en filtsko från Lundhags som han var MYCKET nöjd med. Stugvärden lyssnade på samtalet mellan oss och inflikade efter ett tag: "I make those".
Aha? tänkte jag, han arbetar hos Lundhags? Senare såg jag i gästboken stugvärdens namn: Jan Lundhag! Pappa till sönerna som driver företaget nu.

HåkanF
 
På 70-talet fanns modellen i L-sortiment. Bra varm skidsko för torr snö. Har brukat, skinnet måste varit gott för det käkade mössen någon höst.
 
En riktigt gammal modell verkar det som alltså. Vad tror ni om att få in en innersko och använda dom som vinterkängor då ? Tror ni storleken är bra för det ? Jag har 43 i vanliga fall, tänkte mig 44 eller 45 på innerskon...

Hur känsligt är ullsidorna vid slask ?

mvh // Johannes
 
En riktigt gammal modell verkar det som alltså. Vad tror ni om att få in en innersko och använda dom som vinterkängor då ? Tror ni storleken är bra för det ? Jag har 43 i vanliga fall, tänkte mig 44 eller 45 på innerskon...

Hur känsligt är ullsidorna vid slask ?

mvh // Johannes

Strl är svår att sia om, allmänt så är flera lager bra men det får inte bli tajt. Som jag minns är lästen normal på dessa.

...filtskor är som Johan nämnde bra i kallt och torrt väder ;)...i slask passar gummistövlar bättre...

//J
 
En riktigt gammal modell verkar det som alltså. Vad tror ni om att få in en innersko och använda dom som vinterkängor då ? Tror ni storleken är bra för det ? Jag har 43 i vanliga fall, tänkte mig 44 eller 45 på innerskon...

Hur känsligt är ullsidorna vid slask ?

mvh // Johannes

Kör med gummistövlar med laddor i i föreslagit väder. Både Nokia och M90 fungerar.
I slaskväder krävs stugförläggning annars blir ni snart kalla.
 
Mnja, nog har jag redan stövlar i vintermodell och de används i slaskväder. Har faktiskt använt dom ned till -20 men då frös jag så fort jag stod still i mer än 5 sekunder. Men det var inte riktigt så jag menade. Jag menade om man kanske använder dom i staden eller på väg till jobbet under slasktiden hur känslig ullen är...

mvh // johannes
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Dalla Vilken jacka från Fjällräven? Kläder 3
Mr7932 Vilken jacka Kläder 6
J o h a n Lundhagskängor- vilken modell är det här? Kläder 4
Moga Galonjacka för fjällen, vilken kan jag skaffa? Kläder 5
Tundraman Vilken mössa för vinterfjället Kläder 29
30-06 Vilken kängsmorning? Kläder 18
highlandpark Vilken Bergans-jacka Kläder 1
Silver Fang Vilken mössa och vantar till vandring Kläder 14
Silver Fang Vilken underställ till vandring Kläder 18
Vintervilan Haglöfs regnjacka, vilken modell? Kläder 5
lollol Vilken jacka är detta (fjällräven)? Kläder 9
Caminista Vilken slags byxa till fjällvandring? Kläder 5
vandrafjäll Vilken fjällräven jacka är det ? Kläder 8
new_boots Vilken Lundhagskänga är detta? Kläder 2
Askel Vilken jacka har jag köpt? Kläder 3
alpvandraren Vilken jacka Kläder 3
tango Vilken tumvante? Kläder 27
Brauer Förstärknngslager i vilken ordning? Kläder 14
friflygaren Vilken jacka? Kläder 9
Niklasx Lundhags - vilken storlek Kläder 7
Ingle Ny skaljacka - men vilken? Kläder 6
skinntex Vilken M65 jacka ska man välja? Kläder 9
lleberg Vilken "klädskola" föredrar du för när du är ute på tur? Kläder 25
Vintervilan Vilken skaljacka från Haglöfs? Kläder 5
Kjallke VIlken sorlek Lundhags? Kläder 7
pelka Haglöfs soft shell, vilken?? Kläder 5
Veranda Vilken modell är detta? (Haglöfs) Kläder 0
oloeve Vilken (skal)jacka? Till fiske och allmänt friluftsliv :) Kläder 12
flygare69 Vilken storlek på Tierra Prime jacka? Kläder 3
Elle_belle Vilken typ av skor passar? Kläder 1
Dbang Vilken skaljaka? Kläder 5
Martin_Be Vilken känga?!? Kläder 6
snowhound Vilken dunjacka? (Nej, inte en till...) Kläder 1
pacific Vilken cellgummikänga? Kläder 8
Lockby Vilken jacka skulle du köpa? Kläder 5
Skipper_ Alla säger att höga skaft avlastar ryggen - vilken är teorin bakom det? Kläder 33
claesf Vilken Arcteryxjacka? Elller någon annan bättre? Kläder 6
Antracite Vilken skaljacka? Kläder 13
Ollebolle Köpa vilken skaljacka och i USA... Kläder 15
oskarlin Vilken Patagonia? Kläder 20
mipert Vilken storlek är ”rätt” på en Haglöfs Heli (skaljacka Kläder 2
vandrarmalin Vindtät mössa - vilken? Kläder 16
Bsanna Vilken Balaclava Kläder 14
månswe cykla 8h om dan, varje dag! (vilken jacka?) Kläder 4
mipert Vilken sula gör min känga "mindre"? Kläder 6
avslutat080903 Jacka som i praktiken andas, vilken? Kläder 20
gregerjohansson Softshell med huva - vilken? Kläder 11
Martin Gidlund Vilken dunjacka? Kläder 8
pirrepirraya Vilken softshell? Kläder 27
fredrikg Vilken skaljacka respektiva softshell ska man välja? Kläder 19

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.