Vilken (god) maträtt tar ni alltid med er ut?

Min ständiga är omelett/scramble eggs till frukost av pulverägg, riven parmesan, örtssalt och peppar. Vispa ihop med lite vatten och stek med smör eller olja.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Framförallt god men även hyfsat vikt och kostnadseffektiv rätt:
Kyckling i olja på burk värms med fördel upp och blandas sedan med lite barbequesås.
Vätskan som finns kvar kan antingen användas till att koka snabbris, finns ju en treminutersvariant i vanliga matbutiken eller om man äter kycklingen på bröd eller så kan den spädas med vatten och valfria kryddor för att ätas som soppa.

Kyckling på burk

Framförallt god men även hyfsat vikt och kostnadseffektiv rätt:
Kyckling i olja på burk värms med fördel upp och blandas sedan med lite barbequesås.
Vätskan som finns kvar kan antingen användas till att koka snabbris, finns ju en treminutersvariant i vanliga matbutiken eller om man äter kycklingen på bröd eller så kan den spädas med vatten och valfria kryddor för att ätas som soppa.

Kyckling på burk har jag nog aldrig sett. Har du en bild?

Mos med ölkorv och rostad lök

Denna har jag nästan alltid med mig. Både fjäll och skog. (lite UL ...)

60g pulvermos
1 påse Varma koppen Potatis & Purjolökssoppa
4 dl kokande vatten
Rör om
2 msk rapsolja
Skiva i en ölkorv
Häll i 0,5 dl rostad lök
Rör om

ca 843 kcal
ca 180g

Denna har jag nästan alltid med mig. Både fjäll och skog. (lite UL ...)

60g pulvermos
1 påse Varma koppen Potatis & Purjolökssoppa
4 dl kokande vatten
Rör om
2 msk rapsolja
Skiva i en ölkorv
Häll i 0,5 dl rostad lök
Rör om

ca 843 kcal
ca 180g
Intressant med soppan i, men kan det verkligen bli 843 kalorier? Det är ju mycket mer än en vanlig frystorkade typ Real.
Mos, korv och soppa blir ca 300 på de jag hade. Olja och lök kunde jag inte kolla

Bilagor

• 2018-03-23 14-44-17.jpg
    2018-03-23 14-44-17.jpg
    20.8 KB · Visningar: 813

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips